כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
מלח הארץ

אסף הי"ד נפל בעזה: "תראו איזו 'מתנה' קיבלתי לפנסיה"

אביו ביקש: "יש לנו מדינה אחת ואם אנחנו לא נהיה מאוחדים, לא תהיה המדינה הזאת" | הלוויתו תיערך היום בבית העלמין הצבאי בחיפה

אסף הי"ד נפל בעזה: "תראו איזו 'מתנה' קיבלתי לפנסיה"
פנחס טובול הי"ד צילום: דובר צה"ל

הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי אסף פנחס טובול הי"ד מקריית מוצקין, נפל בקרב בדרום רצועת עזה והוא בן 22 בנופלו. אביו סיפר ל-Ynet כי "הבן שלי התקשר אלי במוצאי השבת ואמר לי 'בדקות הקרובות אני נכנס לעזה'. הוא אמר לי 'אבא, אני יודע שאסור להיכנס עם טלפון, אבל אני נכנס עם טלפון. אמרתי לו, 'תעשה לי טובה, אל תיגע בטלפון, אני לא רוצה היסח דעת. אתה תותחן בטנק, זה תפקיד מאוד חשוב'. עד הבשורה המרה אתמול לא שמעתי ממנו. בעוד שלושה חודשים אני אמור לצאת לפנסיה, ותראו איזו 'מתנה' קיבלתי לפנסיה. איבדתי את הבן שלי.

יש לי בקשה לכל מדינת ישראל, יש לנו מדינה אחת, מדינה אחת - ואם אנחנו לא נהיה מאוחדים, לא תהיה המדינה הזאת. אנחנו העם היהודי, עם חכם. מותר להתווכח, מותר לשמוע אחד את השני, כן? לכבד אחד את השני, בלי שנאה. יש לנו הרבה אויבים, רק מחכים - לא בפינה, בכמה פינות - וברגע שיראו שאנחנו נפרק את עצמנו, יקרה מה שקרה כשחרב בית שני".

בישיבת פרחי אהרון, בה למד, ספדו לו: "בית הישיבה כואב מרה יחד עם המשפחה היקרה, משפחת טובול על נפילתו של בנם, בוגרינו אסף (מחזור נ"ז) הי"ד על מזבח העם והארץ. אין מילים לנחמה על אישיות מיוחדת ועדינת נפש. מי יתן והיושב במרומים יתן כוחות למשפחה ולנו לעמוד בניסיון גדול זה. שולחים חיבוק גדול ואוהב".

ראש העיר קריית מוצקין, חיים צורי: "קריית מוצקין מבכה את נפילתו של רס"ל אסף פנחס טובול, לוחם השריון שנפל אמש בקרב בדרום רצועת עזה. מלח הארץ, בוגר ישיבת פרחי אהרון. בשם כל תושבי העיר אני שולח תנחומים להורים, אסתר ומאיר, ולכל המשפחה. קריית מוצקין כואבת ועוטפת אתכם בהתמודדות עם האובדן הקשה מנשוא".

הלוויתו תיערך היום ט"ז בטבת, 28 בדצמבר 2023, בשעה 14:00 בית העלמין הצבאי בחיפה.

חייל נהרג מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד