ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
יימצאו גם חטופים

לוחם שכח ארנק בעזה לפני עשר שנים - השבוע הוא הוחזר לבעליו

בארגון הטרור חמאס הציגו את הארנק בו היו כרטיס סטודנט, כרטיס קופת חולים ועוד | המוצא: "הארנק נשאר עם כל התכולה שלו, כולל כרטיס הרב קו. בשביל חמאס זה היה משהו תודעתי" 

לוחם שכח ארנק בעזה לפני עשר שנים - השבוע הוא הוחזר לבעליו
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

לפני כמעט עשר שנים, במהלך מבצע צוק איתן, ידיד אקרמן נפצע מרסיסי פצמ"ר. במהלך הטיפול שבפצעיו הארנק האישי שלו בו היו כרטיס קופת חולים, רב קו ועוד - נפל ונעלם. בארגון הטרור החמאס לגלגו על החיילים לאחר שהם מצאו את הארנק ופרסמו סרטון עם תכולת הארנק. אז הוא סיפר ל-ynet כי "הדבר הראשון שעשיתי זה לצחוק. הייתי מאוכזב מהחברים שלי שלא לקחו את הדברים שלי, כי היו איתי חבר'ה בנגמ"ש, אבל את כל התעודות כבר חידשתי, ככה שזה לא ממש מזיז לי. לגבי הכסף, עדיף שזה היה מגיע למי שבאמת צריך".

לפני מספר ימים הוא מקבל טלפון מסגן מפקד גדוד רותם של חטיבת גבעתי. "מצאנו את הציוד שלך, נאמר בשיחה". על האירוע סיפר אקרמן ל-Ynet "הייתי קצת בשוק, עברו כמעט עשר שנים מאז. זה משהו סימבולי מאוד עמוק, גם סגירת מעגל. כמו שמצאו ארנק כזה קטן, אני מאמין שאם ייתנו לצה"ל את הכוח הוא יחזיר את כולם הביתה. כמו שהחזירו את הדיסקית, אפשר להחזיר את החטופים".

רס"ן עידן, סמג"ד ב' של גדוד רותם, סיפר על מציאת הארנק "הגענו ללב חאן יונס והתחלנו בפשיטות לאיתור חטופים. העכברושים של חאמס מתחבאים מאיתנו ומגיבים בין היתר באמצעות ירי ממבנים. אחרי שטיהרנו את המבנה החשוד פלוגת תומר נכנסה לאתר את החומרים. בבדיקה היסודית של המבנה היה לא מעט חומרי מודיעין, אבל התברר שיש גם ארנק ישראלי עם דיסקית של חייל צה"ל. הארנק נשאר עם כל התכולה שלו, כולל כרטיס הרב קו. בשביל חמאס זה היה משהו תודעתי.

מבחינתנו, החזרת הדיסקית היא מסר תודעתי – ומעידה על האופן שבו פועלים כוחות צה"ל להשבת החטופים, במובן שהופכים כל אבן כדי לאתר את חפי הפשע שנחטפו על ידי ארגון הטרור", הוסיף רס"ן עידן. "החטופים נמצאים אצל אנשים שמבינים שפה של כוח. כל התמרון הזה הוא כדי להביא את האנשים בחיים, ואנחנו עושים כל מה שאפשר".

עזה מלחמת חרבות ברזל חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד