כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מאחורי הקלעים

בתולדות אברהם יצחק החליפו את חברי ההנהלה בעדה החרדית

שלושה חברי הנהלה חדשים לחצר חסידות תולדות אברהם יצחק בעדה החרדית שהוחלפו לאחר הסאגה לפני כשנה וחצי. בנוסף מונה גם חבר וועד הפועל של החסידות. 'בחדרי חרדים' על שורת המינויים והסרת הווטו מצד תולדות אברהם יצחק למינוי הדיין של תולדות אהרן הגאון רבי אהרן ברנדסדורפר

בתולדות אברהם יצחק החליפו את חברי ההנהלה בעדה החרדית
הרבי מתולדות אברהם יצחק צילום: שוקי לרר

לאחר מינויו של הגאון רבי אהרן ברנדסדורפר, הדיין הבכיר של חצר חסידות תולדות אהרן בירושלים לשמש כחבר בד"צ 'העדה החרדית' בירושלים שהיא אחת המשרות הבכירות בעדה החרדית הוחלפו גם חברי ההנהלה של קהילת תולדות אברהם יצחק. 

כידוע, המינוי של הגר"א ברנדסדרופר לא יצא לפועל עד היום בגלל התנגדות חסידי תולדות אברהם יצחק לאחר סכסוך שהיה מאז פטירת הרבי מתולדות אהרן ז"ל, אך לאחרונה הוסר הווטו והמינוי יצא לפועל. 

הדיין הבכיר של תולדות אהרן מונה לחבר בד"צ העדה החרדית

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין ההחלטות של ישיבת חברי הנהלת 'העדה' שהתקיימה אתמול (רביעי) בבנייני זופניק בירושלים הוחלט לשנות את חברי ההנהלה של קהילת תולדות אברהם יצחק.

כזכור, בחודש אב תשפ"ב עם פטירתו של הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל, התקיימו ישיבות בהנהלת העדה, ובהוראת הרבי מתולדות אברהם יצחק הורה לנציגיו שלא להתערב בנושאים שהיו אז על סדר היום, ולא להצביע.

לאחר שחברי ההנהלה לא נשמעו והצביעו, נכנסו לאסיפה במפתיע שניים מבניו של הרבי שהודיעו כי בהוראת אביהם האדמו"ר, החברים אינם מייצגים את הקהילה, וכי בכוונתם להכניס נציגים חדשים.

ואכן, אתמול בוצעה ההחלפה באופן סופי, כאשר בהוראת האדמו"ר מונו שלושה חברי הנהלה חדשים, הרב יואל איינהורן, הרב אביגדור גרומן והרב יעקב מאיר ברנדמרק. כמו כן מונה לוועד הפועלה שבנוי על שמונה חברי הנהלה מכל קהילות העדה החרדית, את הגאון רבי יחזקאל ארלנגר ראש ישיבת מעזריטש בשיכון הר יונה, המקורב לרבי מתולדות אברהם יצחק, במקום חבר וועד הפועל הרב שמואל ראטה ז"ל שנפטר לפני מספר חודשים. 

מינוי זה היה שנוי במחלוקת, אך לאחר שבתולדות אברהם יצחק הסכימו להסיר את הווטו על מינוי הגאון רבי אהרן ברנדסדורפר, הוסכם גם כן להעלות את ההצבעה של חברי ההנהלה על מינוי חבר ועד הפועל ולאחר הצבעה של רוב חברי ההנהלה בעד המינוי הוחלט למנות את הרב ארלנגר כחבר בוועד הפועל. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בנוסף הוחלט שחברי הנהלה המחזיקים סמארטפון לא יוכלו לשמש יותר כחברי הנהלה, ואפילו או המשמשים כמשגיחים בוועד הכשרות של העדה. 

הרבי מתולדות אברהם יצחק הרב אהרן ברנסדורפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד