כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
שיבח את נתניהו

שר החוץ הרוסי: מטרות ישראל בעזה זהות ל"מבצע הצבאי המיוחד"

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שיבח את ראש הממשלה נתניהו על כך שלא מתח ביקורת על הקרמלין. הוא השווה בין מלחמת ישראל חמאס לפלישה של מוסקבה לאוקראינה. לברוב הביע מורת רוח על עמדתו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד  

שר החוץ הרוסי: מטרות ישראל בעזה זהות ל"מבצע הצבאי המיוחד"
סרגיי לברוב צילום: מארק ניימן, פלאש 90

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שיבח את ראש הממשלה נתניהו על כך שלא מתח ביקורת על הקרמלין, תוך השוואה מלחמת ישראל לחמאס לפלישה של מוסקבה לאוקראינה.

בראיון ל'רוסיה 24' אמר לברוב: "נתניהו אמר שהוא רוצה להשמיד את חמאס, זה נשמע כמו פירוז. והוא אמר שיש לחסל את הקיצוניות ברצועה", אמר לברוב.

"משימותיו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בעזה דומות למטרה של המבצע הצבאי המיוחד, מוסקבה ותל אביב דבקות ברעיון השמדת הקיצוניות". כך אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

"נתניהו הכריז שיש להשמיד את חמאס ככוח צבאי. זה דומה לפירוז. הוא גם אמר שיש להשמיד את הקיצוניות בעזה. זה דומה לדנאציפיקציה כמו באוקראינה" אמר.

לברוב הביע מורת רוח nעמדתו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד נגד הפלישה של רוסיה, אך ציין כי למוסקבה לא הייתה בעיה כזו מנתניהו.

"למרות גינויים מרחבי העולם, כולל כמובן ישראל, הוא מוצא את עצמו במצב די מסובך, הוא מעולם לא העז לצאת בהצהרות נגד רוסיה", אמר לברוב.

שר החוץ, אמר בעבר בטענה שלהיטלר היה דם יהודי והאשים את ישראל בתמיכה בניאו-נאצים (התייחס לאוקראינים), אומר כעת כי קשרי רוסיה-ישראל מושתתים על "אידיאל הלחימה בנאצים".

"זה הדבר העיקרי שמאחד אותנו מבחינה היסטורית, הבסיס לקוד הגנטי שלנו, אם תרצו", הוא אמר.

אך רוסיה כזכור אירחה את מנהיגי חמאס והביעה אהדה לחמאס, תוך מתן ביקורת חריפה נגד ישראל על הלחימה בעזה והובלת קריאות להפסקת אש.

חמאס בנימין נתניהו יאיר לפיד מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד