כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"נשקלת העמדתם לדין"

פסיכיאטרים ורופאים הנפיקו במרמה 6000 רישיונות קנאביס

על פי החשד, חברה בשם "פרומדיס" חברה ל-9 רופאים כדי להפיק במרמה למעלה מ-6,000 רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס ללקוחות שפנו לחברה, תוך יצירת מצג שווא לפיו הלקוחות סובלים מפוסט טראומה מבלי שהם כלל עברו בדיקה או אבחון רפואיים המאשרים זאת

פסיכיאטרים ורופאים הנפיקו במרמה 6000 רישיונות קנאביס
רויטרס

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה לבאי כוחם של 9 רופאים ושלוש חשודות נוספות, כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין הנפקה שיטתית במרמה של אלפי רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס בתמורה לשוחד וביצוע עבירות נוספות.

על פי החשד, חברה בשם "פרומדיס" חברה ל-9 רופאים כדי להפיק במרמה למעלה מ-6,000 רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס ללקוחות שפנו לחברה, תוך יצירת מצג שווא לפיו הלקוחות סובלים מפוסט טראומה מבלי שהם כלל עברו בדיקה או אבחון רפואיים המאשרים זאת.

4 מהרופאים הם פסיכיאטרים מומחים שחתמו על ההמלצות הכוזבות, ואילו 5 הרופאים הנוספים הוסמכו ע"י משרד הבריאות להנפיק את הרישיונות, והם חשודים ששלשלו לכיסם שוחד של מיליוני שקלים.

העבירות המיוחסים לחשודים הן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, לקיחת שוחד ומתן שוחד. לחלק מהחשודים יוחסו גם עבירות של הלבנת הון, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, ועבירת שיבוש הליכי משפט.

החקירה נוהלה ע"י יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, בשיתוף יחידת "יהלום" של רשות המיסים. התיק מטופל ע"י עוה"ד מיטב דגן וענבל קליין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

 

 

 

קנאביס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד