ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
המחבל חוסל

פיגוע דקירה במחסום: שני פצועים הובהלו לבית החולים

קצת אחרי השעה 21:00 הגיע מחבל חמוש בסכין למחסום מזמוריה, שם דקר שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם ופצע אחת קשה ונוסף באורח בינוני | בית החולים מסר כי השניים בהכרה ולא נשקפת סכנה לחייהם | מדוברות המשטרה נמסר כי מאבטח אזרחי ולוחמת מג"ב ניטרלו את המחבל

פיגוע דקירה במחסום: שני פצועים הובהלו לבית החולים
הסכין וזירת הפיגוע במחסום מזמוריה צילום: דוברות המשטרה

פיגוע דקירה הערב (חמישי) במחסום מזמוריה שבדרום ירושלים. מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 21:05 התקבל דיווח במוקד על פיגוע דקירה סמוך למחסום מזמוריה, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים ומפנים לבית החולים פצועים, בהם: צעירה כבת 20 במצב קשה וגבר כבן 25 במצב בינוני.

שמעון אוזן חובש איחוד הצלה, שהגיע ראשון לזירה מסר: "בסיוע צוותים משני אמבולנסים של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע רפואי ראשוני לנפגעת במצב קשה כבת 20 ולנפגע נוסף כבן 25 שנפצע קל עד בינוני".

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, יוסף חיים ישראלי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את 2 הפצועים שנפגעו בפיגוע כשהם בהכרה. הצעירה ישבה והצעיר התהלך במקום כששניהם סובלים מפציעות דקירה בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן טיפול תרופתי ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב."

מביתה החולים שערי צדק נמסר כי ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובאו 2 פצועים בשנות ה-20 מפיגוע הדקירה במחסום מזמוריה: פצועה במצב קשה ויציב. פצוע במצב בינוני. שניהם בהכרה. הפצועים עוברים כעת הערכה ראשונית ובדיקות דימות לקראת המשך טיפול.

מדוברות המשטרה נמסר כי מאבטח אזרחי ולוחמת מג"ב ניטרלו את המחבל שביצע הערב פיגוע דקירה במעבר מזמוריה.

עוד נמסר, הערב בסביבות השעה 21:05, הגיע מחבל ברכב כשהוא חמוש בסכין אל מעבר מזמוריה בדרום העיר ירושלים. לאחר שנעצר עם רכבו סמוך לעמדת הבידוק, יצא מרכבו ודקר 2 אנשי כוחות בטחון שפעלו במקום. כתוצאה מכך, השניים נפצעו באורח קל-בינוני (עפ"י גורמי רפואה) והם פונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

זירת הפיגוע. צילום: תיעוד מבצעי מד"א.

תוך כדי מעשיו של המחבל, המאבטח האזרחי שנדקר הגיב יחד עם לוחמת מג"ב ששהתה במקום, השניים חתרו למגע ונטרלו את המחבל בירי ובהמשך, נתפסה הסכין בזירה שעפ״י החשד שימשה לביצוע הפיגוע.

כוחות משטרה רבים יחד עם כוחות צה"ל בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, הגיעו לזירה והחלו באיסוף ממצאים וחקירת הפיגוע.

במקביל מקיים בדקות אלו ממ"ז ירושלים הערכת מצב במקום עם סגל הפיקוד של מחוז ירושלים, במהלכו שיבח את תגובתם המהירה של המאבטח ולוחמת מג"ב שנטרלו את המחבל במהירות ובכך סיימו את האירוע ומנעו סכנה נוספת.

פיגוע דקירה חיסול מחבל מחסום מזמוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד