כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
דורשים הפסקת אש קבועה

ישראל הייתה מוכנה לשחרר בכירי חמאס: ארגון הטרור סרב לתנאים

ה'וול סטריט ג'ורנל מדווח, כי חמאס לא להוט לשחרר חטופים. כשהלחץ מתגבר על ישראל מצד ארה"ב, ארגון הטרור חושב כעת שהוא יכול לנצח. בלחץ ממשל ביידן ישראל אפשרה להגביר את זרימת הדלק לעזה, שחמאס צריך כדי לנשום אוויר מתחת לאדמה

ישראל הייתה מוכנה לשחרר בכירי חמאס: ארגון הטרור סרב לתנאים
מנהרות חמאס צילום: Wissam Nassar/Flash90

עסקה או לא עסקה? בימים הראשונים של מתקפת הנגד של ישראל נגד חמאס, ארגון הטרור חמאס התחנן להפוגה. הוא שחרר 105 חטופים בתמורה לאסירים בלי דם על הידיים, אבל חמאס דחה מאז שתי הצעות להפסקת אש כל אחת נדיבה מהקודמת. מה השתנה?.

במאמר מערכת של העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' נכתב, כי "לאחר שארגון הטרור דחה הצעה מצרית בסוף השבוע הקודם, חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת אל רישק, הסביר: "לא יכול להיות משא ומתן בלי הפסקה מוחלטת של התוקפנות" קרי סיום המלחמה. ב-20 בדצמבר, בדחיית הצעה ישראלית, אמר חבר הלשכה המדינית, עזי חמאד, כי חמאס אינו מעוניין עוד ב"הפוגה פה ושם, לשבוע אחד, שבועיים, שלושה שבועות", למרות שישראל הייתה מוכנה לשחרר את בכירי הטרוריסטים של חמאס".

העיתון מצטט את מאיר בן שבת, ראש המל"ל בשנים 2017 עד 2021 שכתב כי חמאס כעת "מרגיש בטוח בעצמו לדחות כל עסקה שאינה מספקת לו ניצחון על הסף".

"בעוד שהתנאים שבהם פועלים כוחותינו קשים יותר מבעבר", מסביר בן שבת, "עבור לוחמי חמאס הדברים השתפרו". תחת לחץ של ממשל ביידן, ישראל משתמשת כעת בפחות כוח אש. זה משאיר יותר הזדמנויות לחמאס לארוב לחיילים ישראלים".

העיתון מציין כי בין "פיגועי פגע וברח" מסתתרים המחבלים במנהרות כשהם מצוידים היטב. "חמאס מקבל שליטה דה פקטו על רוב הסיוע הנכנס לרצועה", כתב בן שבת. שוב בלחץ ממשל ביידן ישראל אפשרה להגביר את זרימת הדלק לעזה, שחמאס צריך כדי לנשום אוויר מתחת לאדמה.

העיתון משרטט את האסטרטגיה של חמאס לשרוד: שינוי מוקדם של המאמץ המלחמתי של ישראל לעמוד בלוח הזמנים המדיני של ביידן. "למה לוותר על קלפי המיקוח של בני הערובה אם אתה צריך להחזיק מעמד רק עוד כמה שבועות?" מציינים עורכי העיתון, אך מדגישים כי חמאס עלול לגלות שישראל מתנהלת אחרת ממה שנראה כלפי חוץ "לישראל אין ברירה אלא ללחוץ עד שתשמיד את חמאס".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד