י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ניהל שיחה קשה

דיווח: ביידן דרש מנתניהו לשחרר כספים לפלסטינים

הנשיא ביידן אמר לנתניהו שעליו לוודא שכספי המסים עוברים במלואם לרשות הפלסטינית. ביידן אמר לנתניהו כי הוא מצפה ממנו למצוא פתרון לסוגיה וציין כי "השיחה הזו הסתיימה"

דיווח: ביידן דרש מנתניהו לשחרר כספים לפלסטינים
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שבת האחרון לוודא שכספי המיסים הפלסטינים שישראל מקפיאה מזה חודשיים יועברו במלואם. ביידן דרש מנתניהו לפתור את הבעיה ואז סיים את השיחה, כך דווח באתר 'וואלה'.

בכיר אמריקני אמר ל'וואלה' כי זו היתה אחת משיחות הטלפון הקשות בין ביידן לנתניהו מאז תחילת המלחמה בעזה. 

כזכור לפני כחודשיים החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לקזז כ-40 אחוז מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית ושהיא מחויבת להעביר לה מתוקף ההסכמים בין הצדדים. ההחלטה התקבלה בעקבות דרישה של שר האוצר סמוטריץ' שטען כי הכספים הללו מועברים על ידי הרשות לרצועת עזה ויגיעו לחמאס. סמוטריץ' מסרב לכל פשרה בנושא.

בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי ביידן אמר לנתניהו שעליו "להתמודד עם הקיצונים בקואליציה" שלו שמתנגדים להעברת כספי המיסים כשם שהוא מתמודד עם לחץ פוליטי בעניין המלחמה בעזה מצד חלק מהדמוקרטים הקונגרס.

ביידן אמר לנתניהו כי הוא מצפה ממנו למצוא פתרון לסוגיה וציין כי "השיחה הזו הסתיימה".

"התחושה היתה שהנשיא עושה מעל ומעבר עבור נתניהו ולוקח סיכונים פוליטיים כל יום אבל כשמגיע הרגע של ביבי לתת משהו בחזרה ולקחת סיכון פוליטי הוא לא מוכן לעשות זאת", אמר בכיר אמריקני.

ג'ו ביידן בנימין נתניהו ארצות הברית חמאס הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד