כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לא נסכים שיישארו מאחור"

סכסוך עבודה בחברת דן: 2000 עובדים בפנים

הסכסוך יחול על כ-2,000 עובדי החברה, והוכרז בעקבות דחיית עליית שכר נהגים ענפית בחברה | יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אייל ידין: "ההסתדרות לא תסכים שעובדי דן יישארו מאחור"

סכסוך עבודה בחברת דן: 2000 עובדים בפנים
אוטובוס של חברת דן. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

ההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה בחברת דן, בעקבות מבוי סתום במשא ומתן להעלאת שכר נהגי החברה. בחודשים האחרונים עלה שכר נהגי התחבורה הציבורית בענף, בין היתר, בשל הצמדה לאינפלציה (מדד המחירים לצרכן) של השכר לנהגים חדשים בענף, בהתאם למתווה ממשרד התחבורה לקליטת נהגי תחבורה ציבורית למען שיפור השירות.

המשרד מעביר למפעילות התחבורה הציבורית שיפוי על העלייה באינפלציה, עם זאת, למרות ההתחייבות להעלות את השכר - הנהלת חברת דן טרם עשתה זאת.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אייל ידין מצהיר כי: "ההסתדרות לא תסכים שעובדי דן יישארו מאחור. משרד התחבורה עדכן את השכר ועם זאת שכר הנהגים נשחק. תמוה בעיני שהעלאה זו לא מגיעה לנהגי דן. אנחנו מקווים שההנהלה תתעשת ותמשיך להוביל את הענף בתנאים ובשכר, לטובת העובדים והחברה כאחד. נמשיך לפעול באחריות כלפי ציבור הנוסעים, אם וכאשר יידרשו צעדים ארגוניים".

סכסוך עבודה גם ב'אגד' שחל על ששת אלפים עובדים

סכסוך זה מצטרף, לסכסוך עבודה בחברת אגד, שחל על כ-6,000 עובדים, עליו הודיעה ההסתדרות ביום רביעי האחרון. לדברי ההסתדרות, "ההכרזה מגיעה בעקבות סירוב הנהלת החברה לנהל משא ומתן עם נציגות העובדים, על דרישתם להיות שותפים ברווחי החברה, לאור כוונת הנהלת החברה לחלק דיבידנד לבעלי המניות".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אייל ידין אמר: "אלפי עובדי אגד המבצעים את עבודתם במסירות לאורך עשרות שנים, הם הבסיס וחלק בלתי נפרד מתוצאותיה הכלכליות של החברה, המשתפרות כל העת ומאפשרות עתה חלוקת דיבידנדים. העובדים אשר נשאו על גבם את החברה בתקופות פחות טובות של אגד תוך פגיעה בשכרם ותנאי העסקתם, זכאים בתקופות טובות יותר ליהנות מפירות עמלם רב השנים, ואיגוד עובדי התחבורה לא ייתן להשאיר אותם מאחור בהקשר זה. ההסתדרות קוראת להנהלה לשוב לשולחן המשא ומתן, ותמשיך לנקוט אחריות כלפי ציבור הנוסעים, ככל שיידרשו צעדים ארגוניים".

יעקב ואחניש, יו"ר ועד ארצי אגד אמר: "רווחי אגד מקורם בעובדים, שנותנים שירות למיליוני ישראלים מדי יום, ולכן יש לשתף אותם בתהליך חלוקת הדיבידנד, זה המהלך הצודק והנכון לעשות".

ההסתדרות אוטובוסים חברת דן סכסוך עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד