ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עדכונים שוטפים

אזעקות בצפון; הראל שרביט הי"ד נפצע אמש קשה ונפטר מפצעיו

סרן הראל שרביט הי"ד נפצע קשות אמש בעזה והלילה הלך לעולמו | בסוריה דיווחו הלילה על תקיפה ישראלית נוספת | צבא ארה"ב דיווח כי יירט כטב"ם וטיל בליסטי בדרום הים האדום | באיראן מדווחים על הוצאה להורג של 4 סוכני מוסד | 4 פצועים בפיגוע דריסה בדרום הר חברון | עדכונים

אזעקות בצפון; הראל שרביט הי"ד נפצע אמש קשה ונפטר מפצעיו
חיילים בעומק רצועת עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דובר צה"ל מודיע על נפילתו בקרבות הגבורה בצפון רצועת עזה של לוחם המילואים, סרן הראל שרביט הי"ד, קצין לוחם בגדוד 7008, עוצבת 'חצי האש' (551), בן 33, תושב היישוב כוכב יעקב בבנימין. בנם של הרב יצחק ונוגה שרביט יבדל"ח. הלוויה תתקיים היום (שישי) בשעה 11:30 בהר הרצל בירושלים.

הראל הי"ד.

בסוריה דיווחו הלילה על שתי תקיפות תוך שעות. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון שמזוהה עם האופוזיציה במדינה מסר כי "התקיפה הייתה באזור דמשק בא-זאהרה ובבילא, שם יש אתרים של ההגנה האווירית של המשטר". וכי "בתקיפה הישראלית בתל א-סחן בא-סוידא, שבוצעה קודם לכן, נפצעו שני אנשי המשטר הסורי והותקפה נקודה של ההגנה האוירית באזור". מוקדם יותר אמש בסביבות השעה 22:00 דיווח משרד ההגנה הסורי כי ישראל תקפה בדמשק.

בתוך כך, איראן הוציאה להורג ארבעה בני אדם שאותם היא מגדירה כסוכני מוסד ישראליים. "צוות חבלה של ארבעה אנשים שנשלחו על ידי המשטר הציוני הוצאו להורג עם סיום משפטם", לשון הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית 'מיזן'.

כל העדכונים:

15:30 - אזעקות בגליל המערבי, דווח על נפילה בזרעית - נזק לרכוש.

14:55 - אזעקות בגליל המערבי; חשד לחדירת כלי טיס עוין.

14:24 - אזעקות נשמעו בכמה יישובים בגליל המערבי.

13:50 - הפיגוע סמוך לעותניאל שבהר חברון: 4 ישראלים נפצעו - 1 במצב בינוני ו-3 במצב קל.

13:45 - חשד לפיגוע דריסה בדרום הר חברון, המחבל נוטרל.

13:32 - אזעקות באצבע הגליל.

12:05 - צבע אדום בעוטף עזה.

11:49 - לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, שניים מתוכם משוייכים לארגון הטרור חמאס; הלוחמים החרימו אמצעי לחימה רבים.

10:51 - דובר צה"ל מעדכן כי בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, מדובר בזיהוי שווא. אין חשש לאירוע ביטחוני.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב דוב"ב וברעם לפני זמן קצר. צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי.

10:48 - בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות - דוברות קריית שמונה לתושבים שנותרו בה: "הופעלה כעת אזעקת צבע אדום. בשל חשש לחדירת כלי טייס עוין לאיזורנו, אנו מבקשים מתושבי קריית שמונה הנמצאים בעיר, להסתגר בבתים ולשהות במרחב מוגן. יש לנעול דלתות ולכבות אורות".

10:45 - בשורה משמחת מהמרכז הרפואי לגליל: חל שיפור ניכר במצבו של הפצוע שהובא למרכז הרפואי במצב קשה מאוד, לאחר שנפגע באזור איקרית שבמרחב שומרה. הפצוע, שעבר סדרת ניתוחים ומאושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, נגמל מהנשמה ומצבו מוגדר כעת בינוני ויציב.

ובשורה משמחת נוספת: שיפור מסוים חל גם במצבו של גבר בן 85 מחיפה, פצוע נוסף מאותה התקרית. הפצוע, שמאושפז במחלקה כירורגית, מוגדר כעת במצב קל. 11 מ-13 הפצועים שהגיעו מהתקרית שוחררו. כל הפצועים הובאו עם פגיעות רסיסים ו/או פגיעות הדף.

המסוק מנחית את הפצועים השבוע. צילום: רוני אלברט.

10:33 - בהמשך לאזעקות: מחבלי חיזבאללה ירו טיל נ"ט לעבר דובב בגליל העליון, איש לא נפגע. כך דווח בגל"צ. אשר לאזעקות באצבע הגליל מדובר באזעקות שווא. 

10:24 - אזעקה נוספת כעת ביישובים: קיבוץ דן, שאר ישוב, הגושרים, ע'ג'ר, דפנה, שניר.

10:23 - אזעקה כעת ביישובי הצפון: קריית שמונה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, כפר יובל, מרגליות, משגב עם, בית הלל, תל חי, מטולה, מנרה.

10:08 - שר הביטחון גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני אוסטין שוחחו על השלב הבא של המלחמה: לפי הודעת הפנטגון, אוסטין התקשר לגלנט והשניים שוחחו על ״ההכנות לשלב שיבוא אחרי פעולות הלחימה הגדולות״. אוסטין שב והדגיש את חשיבות ההגנה על אזרחי עזה, והאצת הסיוע ההומניטרי לרצועה.

10:00 - דובר צה"ל מודיע רשמית על נפילתו של סרן הראל שרביט הי"ד ומעדכן בנוסף כי נפצעו באורח קשה בקרבות שונים בצפון רצועת עזה קצין ולוחם מבית הספר להנדסה צבאית. הפצועים פונו לטיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

09:37 - ראש המל"ל לשעבר יעקב נגל אומר ברשת ב' על הזירה הצפונית: "בגלל מה שקורה בעזה אנחנו נמצאים מתחת לסף המלחמה. התלכדות האינטרסים בין איראן, חיזבאללה, ישראל וארה"ב היא עדיין לא להגיע למלחמה מלאה, אבל לא בטוח שלאורך זמן. ישראל תרצה לבוא חשבון עם איראן ולבנון".

09:13 - צה"ל מרחיב את התמרון במרחב חאן יונס: חטיבת הצנחנים הצטרפה להתקפה בחאן יונס - והיא החטיבה השביעית שפועלת במרחב. כך דווח בגל"צ.

09:00 > מאז השעה 17:24 אמש, אז שוגר מטח לעבר א.ת. הדרומי אשקלון, נשמר השקט ללא אזעקות ושיגורים.

איראן עזה מלחמת חרבות ברזל חייל נהרג תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד