י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בחירות בצל המלחמה

צה"ל לממשלה: לא נוכל לשחרר 668 מועמדים מילואימניקים אם הבחירות יתקיימו במועדן

בצה"ל הודיעו לממשלה כי אם הבחירות יתקיימו במועד המתוכנן, סוף ינואר, לא יוכלו לשחרר כ-668 מילואימניקים המשרתים בשירות פעיל ומתמודדים ב-144 רשויות. סמוטריץ': "בחירות עכשיו הן אבדן עשתונות ערכי ודמוקרטי וניתוק בלתי נתפס מהלוחמים ומהעם כולו"

צה"ל לממשלה: לא נוכל לשחרר 668 מועמדים מילואימניקים אם הבחירות יתקיימו במועדן
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

בצה"ל הודיעו היום לממשלה כי לא יוכלו לשחרר 668 מועמדים בבחירות לרשויות המקומיות שרצים בכ-144 רשויות אם הבחירות יתקיימו במועדן הנוכחי, 30 בינואר. יחד עם זאת, 1,141 יוכלו להשתחרר בסבירות גבוהה ממילואים כדי לנהל קמפיין בחירות.

ביום ראשון הקרוב תדון הממשלה בשאלת הבחירות המקומיות, כאשר בידיה נתוני צה"ל המלאים באשר לכמות המשרתים המתמודדים והאם יפגעו אם הבחירות יתקיימו במועדן.

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לנתוני צה"ל על שחרור מועמדים לבחירות ברשויות המקומיות: "נתוני צה"ל לא משאירים מקום לספק. לוחמי מילואים שמתמודדים ב-144 רשויות מקומיות נדרשים למאמץ מלחמתי ולא יוכלו להשתחרר כדי להתמודד. מדי יום פונים אלי עשרות מילואימניקים ומתחננים שנבין ונפעל לדחיית הבחירות. המאמץ המלחמתי חייב להיות במרכז עד הניצחון".

עוד הוסיף: "בחירות עכשיו הן אבדן עשתונות ערכי ודמוקרטי וניתוק בלתי נתפס מהלוחמים ומהעם כולו. אני קורא לשרי הליכוד והמחנה הממלכתי להתעלות מעל ללחצים של עסקנים פוליטיים ולשים את לוחמי המילואים ואת המאמץ המלחמתי במרכז. בישיבת הממשלה ביום א׳ שרי הציונות הדתית ילחמו למען לוחמי המילואים ובני משפחותיהם ואני מקווה מאוד שהשכל הישר יגבר על הפוליטיקה הקטנה והממשלה תקבל את ההחלטה הנכונה ותדחה את הבחירות".

בחירות מוניציפליות 2023 מלחמת חרבות ברזל מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד