י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רב בפריז: "לא ניתן פרס לטרור, לא נעלה לישראל"

"המדינה לא עוזרת לעולים ורק מרוויחה עליהם מס. הפוליטיקאים צריכים לדאוג שהממשלות המקומיות יאבטחו יהודים"

צילום: מורן כהן
צילום: מורן כהן

מחר (ב) צפויים להתכנס רבני פריז והקהילות היהודיות כדי לדון במצב הקשה בעקבות שורת הפיגועים שאירעו בשבוע שעבר במדינה, ובפרט הטבח במרכול 'היפר כשר' ביום שישי האחרון - בו מצאו את מותם ארבעה יהודים.

אחד מרבני הקהילות בפריז ששוחח עם 'בחדרי חרדים' ומעדיף בכל תוקף להישאר בעילום שמו מסיבות מובנות, תוקף בכעס את ישראל. לטענתו במקום להורות ולהסביר שעם ישראל ויהודי העולם יגורו וישתכנו בכל מקום בעולם. ושזו המדיניות שחייבים לתת מענה בטוחוני לאזרחים אשר גרים ומשלמים את מיסי המדינה, ולעודד את הממשל בכל מקום לדאוג לאבטחתם. באים ראש הממשלה ושאר הפוליטיקאים בארץ וקוראים ליהודים לעלות לישראל.

הרב טוען "וכי מה יש בישראל - ביטחון? כלכלה? אני מכיר כמה וכמה מאנשי הקהילה שעזבו מצרפת לישראל. והיום בוכים שאין להם שום עזרה מצד המדינה.

"כאן בצרפת יש כלכלה, יש קיצבת ילדים גבוהה. בתי חינוך, בתי כנסת. ועכשיו לבוא ביום כזה בשבוע, ביום כזה קשה, ולהפנות אצבע מאשימה לעבר הממשל בצרפת, ולקרוא לעלות לארץ - בעוד שבישראל אין שום פיתרון?"

הרב מסביר גם כי "משפחה שמוכרת את הבית בצרפת ורוכשת דירה בישראל המדינה רק מרוויחה מיסים, אבל מעבר לכך לא עושה כלום לעולים לישראל".

"מה זה נותן לנו? מה אנחנו ערבים שפגעו בנו עוזבים את עזה, נראה לכם שאנחנו ניתן פרס לטרור ונברח מפה?" שואל הרב בכאב.
צרפת מדינה עלייה לישראל ראש הממשלה היפר כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד