י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
סיכום חדשות השבת

תחקיר חדש על ה-7 באוקטובר ומתווה חדש לשחרור חטופים

4 משאיות הושמדו ו-4 פעילי חיזבאללה נהרגו בהפצצות בגבול סוריה-עיראק | פיגוע דריסה סמוך למחנה הפליטים אל פוואר, צעיר נפצע קל-בינוני | תחקיר חדש: חיילים הונחו לחפש מטרות ברשתות החברתיות | מתווה חדש לעסקה לשחרור חטופים הוצג לקבינט המצומצם | סיכום חדשות השבת

תחקיר חדש על ה-7 באוקטובר ומתווה חדש לשחרור חטופים
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

במהלך השבת נמשכה פעילות צה"ל בשטח רצועת עזה; נתקפו מהאוויר מבנים צבאיים ותשתיות טרור רבות, וחוסלו כ-30 מחבלים במרחב העיר עזה בפחות מיממה.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים מלבנון לשטח ישראל. בתגובה, מטוס קרב וכלי טיס תקפו שלוש חוליות מחבלים בשטח לבנון. בנוסף, צה"ל תקף תשתית מבצעית של חיזבאללה וכן תקף בירי ארטילרי הבוקר מספר מרחבים בשטח לבנון. בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון.

דיווח ברויטרס: ארבעה הרוגים בתקיפה באזור אל-בכמאל במזרח סוריה. התקיפה שהובילה למותם כוונה לשיירת של שמונה משאיות, אשר לפחות ארבע מתוכן הושמדו. באופוזיציה הסורית טענו כי פעילי חיזבאללה שחוסלו משתייכים ליחידה 108 שפועלת להברחת אמצעי לחימה וציוד צבאי איראני מסוריה.

ה"ניו יורק טיימס" פירסם תחקיר שחשף פרטים נוספים על מחדל ה-7 באוקטובר. לפי ממצאי התחקיר, לצה"ל לא הייתה תוכנית מסודרת ובעקבות כך חיילים נעזרו ברשתות חברתיות כדי לבחור מטרות. יחד עם זאת, טייסי מסוקים התבקשו לבחור מטרות על בסיס פרסומים בתקשורת ובטלגרם.

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי השליח האמריקני עמוס הוכשטיין יבקר השבוע בלבנון כחלק מהמאמצים להגיע להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה.

פיגוע דריסה אירע סמוך לעמדה צבאית הסמוכה למחנה הפליטים אל פוואר שבחטיבת יהודה. לוחמי צה"ל במילואים ניטרלו את המחבל. דובר צה"ל מסר כי כוחות הביטחון פרוסים ומתגברים צירים במרחב. בפיגוע נפצע צעיר באורח קל-בינוני.

מתווה חדש לעסקה לשחרור חטופים הוצג לקבינט המצומצם במסגרת דיון על התקדמות המגעים מול קטאר. השלב הראשון של יכלול שחרור הומניטרי של 50-40 חטופים ישראלים, כאשר בתמורה ישראל תצטרך להסכים להפסקת אש מוחלטת של חודש, וככל הנראה גם לשחרור אסירים ביטחוניים מהכלא.

משרד ההגנה הסורי פרסם הודעה רשמית בה האשים את ישראל בתקיפות באזור העיר חלב. לפי ההודעה, ישראל תקפה מספר מוקדים דרומית לעיר.

דובר צה"ל התיר לפרסום כי כוחות צוות הקרב של חטיבת המילואים 14 איתרו והשמידו את אחת מדירות המסתור של מנהיג חמאס יחיא סינוואר סמוך לעיר עזה בצפון הרצועה. יחד עם זאת, לוחמי חטיבה 7 פשטו על מפקדות של חמאס בלב חאן יונס - כולל על חמ"ל המודיעין הצבאי של ארגון הטרור.

לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והחרימו אמצעי לחימה. בכפר ג'ילזון נעצרו חמישה מבוקשים ובמחנה הפליטים קלנדיה נעצר מבוקש נוסף.

הוול-סטריט ג'ורנל: 70% מהבתים ברצועה וכמחצית מהבניינים - ניזוקו או נהרסו. לפי ארגוני סיוע, יקח בין שבע לעשר שנים לשקם את ההרס הרב. עוד דווח כי 8 מתוך 36 המרכזים הרפואיים ברצועה מתפקדים

מזכיר המדינה האמריקני בלינקן אישר מכירת נשק לישראל בעסקה בת 147.5 מיליון דולרים. עסקה זו הייתה פטורה מאישור הקונגרס, בשל כך שלטענת בלינקן הייתה חיונית בשל מצב חירום.

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ שוחח אתמול (שישי) עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. השר גנץ ביקש להביע את הערכתו לתמיכתו האישית ולתמיכתה של גרמניה במדינת ישראל בזמנים מאתגרים אלו, ולמאמץ החשוב שגרמניה משקיעה בקידום השבת החטופים.

דובר צה"ל דניאל הגרי: "אנחנו ממשיכים לבצע תקיפות עצימות ולפגוע בפריסה של חזבאללה שהייתה סמוך לגבול הצפון - היא כבר לא נראית כפי שהייתה ב-6 באוקטובר והיא לא תשוב להיות כפי שהייתה".

חמאס עזה עיראק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד