י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"הצרפתים ייצרו ביקוש לאלפי דירות ב-1.5-2 מיליון"

האם האירועים הקשים בפריז בסוף השבוע צפויים להביא לגל עלייה של עשרות אלפי יהודים מצרפת שירכשו דירות?

צלם:יעקב נחומי
צלם:יעקב נחומי



האירועים הקשים בפריז בסוף השבוע צפויים להביא לגל עלייה של עשרות אלפי יהודים מצרפת, דבר שייצור ביקושים לאלפי דירות חדשות בישראל - כך מעריכים היום (א') בחטיבת תושבי חוץ של חברת הנדל"ן אלדר. ברור שהערכה זו גם משיקה לאינטרס המסחרי של החברה שמעוניינת, כמו כל חברת נדל"ן, בהגברת הביקוש לדירות באזורי הביקוש בישראל.

לפי אלדר נדל"ן, גל העלייה הצרפתי ייצור ביקושים לאלפי דירות חדשות בישראל במחירים סביב 1.5-2 מיליון שקל.

"הצפי שלנו הוא שעשרות אלפי יהודים יבקשו לעלות לישראל וייצרו כאן ביקוש לאלפי דירות חדשות", אומר רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר שיווק. בצרפת חיים בצרפת כחצי מיליון יהודים, כמחציתם בפריז. על פי נתוני אתר משרד הקליטה (המעודכנים עד נובמבר 2014) ב-2014 עלו 6,128 עולים מצרפת לישראל, זינוק של 87% לעומת 2013. מספר העולים שהגיע ממערב אירופה עומד על 7,693 עולים, מה שאומר שהעולים מצרפת מהווים כ- 80% מסך העולים ממערב אירופה.

יוסי אברהמי, קבלן נדל"ן: "אלפי צרפתים מחפשים היום דירות בישראל וניתן היה להבחין בזה בהסתערות שלהם על הדירות בירידי הדירות האחרונים שערכנו בפריז. אני מעריך שהולכת להיות כאן עלייה שישית".

עד כה, היה מקובל לחשוב כי הצרפתים מחפשים בישראל בעיקר דירות יוקרה. אולם המצב כנראה משתנה. כהן מאלדר נדל"ן: מציין כי ״האנטישמיות שינתה את מפת הביקושים של תושבי חוץ. אם פעם תושבי חוץ ובעיקר הצרפתים קנו בירושלים תל אביב אשדוד ונתניה, עכשיו המגמה התרחבה ליישובים נוספים, מכיוון שתושבי חוץ כבר לא רוכשים דירה להשקעה, אלא דירה להתגורר בה".

שייקה נפחא, סמנכ"ל אפי קפיטל המקימה יחד עם עמרם אברהם את פרויקט AQUA בשכונת עין הים במערב חדרה: "אנו רואים מגמה מואצת של רכישת דירות בחדרה ע"י תושבי חוץ, בעיקר מצרפת. רובם מחפשים את הקרבה לים ולקרובי משפחה המתגוררים בארץ. בעבר רוב תושבי החוץ רכשו דירות בנתניה ובתל אביב, אך עם עליית מחירי הנדל"ן בערים אלה היו מי שחיפשו דירות בקו ראשון לים במחירים זולים יותר והם מצאו זאת בחדרה. דירת בעיר זולה בכ-50% מדירה דומה בעלת נוף לים בנתניה".

דדי ריזל, מנכ"ל קבוצת שכטר: "בחודש האחרון 7 יהודים צרפתיים רכשו דירות בפרויקט 'נוף ים קלאב' באור עקיבא - לא להשקעה, כי אם למגורים".

הצרפתים מתעניינים גם בעפולה ובאשקלון. יורם אביסרור, סמנכ"ל שיווק בחברת משה אביסרור ובניו הבונה את פרויקט אביסרור באגמים: "בתקופה האחרונה תושבי חוץ רבים, בעיקר צרפתים, גילו את אשקלון כאזור ביקוש חדש הן בגלל שזוהי עיר ים מתפתחת, קרובה למרכז הארץ עם שכונות חדשות ויפות והן בשל מחירי הדירות השפויים".
צרפת עליה דירות מחירים יוקרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד