כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הגר"מ מאזוז לצרפתים: "תודה על העצרת" • בלעדי

ראש ישיבת 'כסא רחמים' שיגר בידיו של ח"כ אלי ישי אגרת לנשיא צרפת ולקהילה היהודית במדינה • בפנים: האגרת

צלם: עזרא טראבלסי
צלם: עזרא טראבלסי

לקראת הטקס לזכר 4 הרוגי הפיגוע הרצחני בסופר הכשר בפריז ביום שישי האחרון, שיגר הגר"מ מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים ונשיא מפלגת העם איתנו, איגרת תנחומים לנשיא צרפת ולקהילה היהודית במקום. את האיגרת העביר הרב מאזוז בידיו של ח"כ אלי ישי שיצא הבוקר (א) לצרפת כנציג הכנסת.

את האיגרת פותח הרב מאזוז "כבוד נשיא צרפת, נשיאי מדינות וראשי ממשלות, ה' יאריך ימיכם. מכל קצוות תבל נקבצו ובאו להביע זעקה ומחאה נגד הטרור המשתולל בשנים האחרונות, המכה והורס כל חלקה טובה בעולם, בין באמריקה בין באנגליה בין באוקראינה בין בישראל ועכשיו גם בצרפת הנאורה".

"מבקש אני בשורות אלו להיות לפה ולהביע הזדהות בשם העם היושב בציון, לזעוק ולכאוב את כאבם של מאות ואלפי בני אדם שנפלו קורבן לטרור העולמי על לא חמס בכפם, כביכול בשם הדת. חלילה לשום דת בעולם לעבור על צו האלוקי "לא תרצח".!

"היום (כ טבת) לפני 810 שנים בדיוק הלך לעולמו מורה גדול לעם ישראל, גאון בתורה, ברפואה, באטרונומיה ובפילוסופיא, רבנו משה בין מיימון זצ"ל המכונה 'מיימוניד'. הוא כתב ספר "משנה תורה", ובשורות האחרונות בספרו כתב שיגיע זמן שלא יהיה בעולם "לא רעב ולא מלחמה, ולא קנאה ותחרות, שהטובה תהיה מושפעת הרבה, וכל המדענים מצויים כעפר, ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת הבורא בלבד. הלוואי בימינו!"

"הלא אב אחד לכולנו, הלא א ל אחד בראנו". זועק הנביא מלאכי (בתנ"ך) "מדוע נבגד איש באחיו?"

"משגר אני אגרת זו בידי ר' אליהו ישי הי"ו שליח כנסת ישראל ויושב ראש תנועת "יחד" באהבה רבה ובהזדהות עמוקה בצערן של משפחות השכולות, מתפללים לשלומן ושלום כל העולם כולו. ותודה לממשלת צרפת שיזמה את העצרת הענקית הזו. חזקו ואמצו".

כזכור הבוקר יצא ח"כ אלי ישי, יו"ר מפלגת יחד, בטיסה בשעה 9:00 כנציג הרשמי של הכנסת בצעדה בפריז. לפי מקורביו, ישי לא הצטרף לטיסת ראש הממשלה בנימין נתניהו בשעה 7:00 כדי לא להפסיד תפילת שחרית במניין ולכן בחר לטוס בטיסה נפרדת במחלקת תיירים. ישי טס בליווי מאבטח ומלווה נוסף. עם עלייתו למטוס אמר ישי: ״אני נוסע לבכות יחד עם הקהילה היהודית בצרפת, לנחם אותם באבלם על אחינו שנרצחו על קידוש השם ולומר להם שתמיד יש להם בית חם כאן בארץ".
מאזוז אגרת צרפת אלי ישי קידוש ה'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד