י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
במסיבת עיתונאים

נתניהו מבקר את בנט ומשגר איום לאיראנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב מסיבת עיתונאים מהקריה בתל אביב. נתניהו: "המלחמה תימשך עוד חודשים". על הלחימה בצפון: "אם חיזבאללה ירחיב את המלחמה – הוא יספוג מכות שלא חלם עליהן". נתניהו תקף את בנט על הדלפת הפעולות באיראן וטען כי זה, "חוסר אחריות חמור ביותר"

נתניהו מבקר את בנט ומשגר איום לאיראנים
ראש הממשלה נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים והתייחס להמשך הלחימה ברצועת עזה, הידרדרות המצב הביטחוני בגבול לבנון והתוקפנות האיראנית במזרח התיכון.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "יש לנו הצלחות גדולות אבל יש לנו גם מחירים כואבים. השגת הניצחון דורשת עוד זמן. המלחמה תימשך עוד חודשים. המדיניות שלי ברורה: אנו ממשיכים להילחם עד חיסול החמאס ושחרור כל חטופנו. איננו מרפים לרגע מהמאמצים להשיב חטופינו הביתה, גם ברגעים אלה".

נתניהו הבהיר: "נבטיח שעזה לא תהיה עוד איום על ישראל. אני הודף הלחצים הבינלאומיים להפסיק הלחימה. אני מעריך התמיכה האמריקנית כפי שבאה לידי ביטוי באישור שנתן הממשל לאספקה נוספת של אמצעי לחימה ובהחלטה במועצת הביטחון.

בכל מקום שאני מגיע - אני שומע מכל חלקי העם 'תמשיכו ואל תעצרו'. אני שומע את זה ממשפחות הנופלים הגיבורים, מהפצועים ומהמפקדים. אנו מעמיקים הפגיעה את בחמאס. כוחותינו מסתערים על המחבלים במרכז הרצועה. הם נלחמים בעוצמה ובשיטות חדשות מעל הקרקע ומתחת לקרקע. זו מלחמה מורכבת וידנו על העליונה. חיסלנו עד כה 8,000 מחבלים", אמר.

ראש הממשלה התייחס ללחימה בצפון הארץ ואמר: "אישרנו תוכניות מבצעיות להמשך הלחימה. אם חיזבאללה ירחיב את המלחמה – הוא יספוג מכות שלא חלם עליהן וכך גם איראן. נפעל בכל דרך עד שנשיב הביטחון לתושבי הצפון. ביהודה ושומרון אנו מחסלים מחבלים רבים. מאז חומת מגן לא הייתה פעילות בהיקף כזה ביו"ש. לגבי החותים – אני שמח שקמה קואליציה לשמירה על חופש השיט".

ראש הממשלה שיגר מסר מאיים לאיראן: "היא מובילה את ציר הרשע והתוקפנות נגדנו. היא מכוונת לא רק נגד ישראל אלא נגד העולם החופשי כולו. אנו פועלים נגד איראן בכל מקום ובכל דרך ואני לא אפרט. כל אחד מבין שהאיום מאיראן יגבר עשרות מונים אם יהיה לה נשק גרעיני. היעד נותר בעינו: לעשות הכל כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני".

לשאלה האם ישראל תפעל להשתלט על ציר פילדלפי השיב: "ציר פילדלפי או הסוגר הדרומי חייב להיות בידינו וחייב להיות סגור. כל הסדר אחר לא יבטיח את הפירוז שאנו רוצים וחייבים להבטיח".

ראש הממשלה נשאל גם על המאמר של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שבו הודה בתקיפה ישראלית באיראן ואמר: "זה חוסר אחריות חמור ביותר. לא עושים את זה. רק לראש הממשלה יש סמכות לפרסם וגם את זה הייתי עושה במשורה".

על הדיווח כי אסר על ראש המוסד וראש השב"כ להשתתף בדיונים אצל גלנט אמר: "אני לא מונע שום פגישה. אני לא מכיר שום פגישה בעלת ערך ביטחוני גדול. אני לא מכיר את זה ולא מונע מאף אחד להיפגש. להפך".

נתניהו התייחס גם להכרעת בג"ץ בעניין חוק הסבירות ואמר: "העם רוצה אחדות. שמנו בצד הרבה דברים שהיו חשובים לנו. שמים בצד דברים שיכולים לפלג את הציבור והלוחמים בעזה".

על הבחירות המוניציפליות אמר: "מעריך שמחר בממשלה ידחו את זה לסוף פברואר וזו גם תהיה המלצתי". על השאלה אם יתפטר השיב: "הדבר היחיד שאני מתכוון להיפטר ממנו זה החמאס".

יצוין כי בניגוד לפעמים קודמות, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ לא השתתפו במסיבת העיתונאים לאחר שהוזמנו וסרבו להגיע.

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד