כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דיון "חירום" מביש

השגריר תקף: "האו"ם מעוות את העובדות ביחס לקורבנות הטרור הישראלים"

דיון חירום התקיים אתמול במועצת הביטחון בנושא המלחמה בעזה ו"אלימות מתנחלים". שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן תקף בחריפות את התמקדות המועצה בנושא זה וההתעלמות שלה מהחטופים בעזה ומכך שהמצב בגבול הצפון על סף מלחמה. השגריר הקריא את שמות כל 129 החטופים המוחזקים בידי חמאס והבהיר: "החטופים שלנו לא יישכחו"

השגריר תקף: "האו"ם מעוות את העובדות ביחס לקורבנות הטרור הישראלים"
ארדן מציד את סינוואר עם ילד ונשק צילום: ÜN photo/Evan Schneider

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אתמול לדיון חירום לבקשת איחוד האמירויות על רקע "ההסלמה בגדה המערבית; 'אלימות מתנחלים' והגברת הפשיטות הישראליות בערי הגדה המערבית"(לדברי האמירתים).

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן תקף בחריפות את נושאי הדיון ואמר: "אני המום מעצם קיום הדיון. אני נדהם מהשקרים שמופצים כאן ומהפער העצום מול המציאות בשטח".

השגריר התייחס להתעלמות המועצה מהתקפות הטרור משטח לבנון: "מדוע כאשר ישראלים מותקפים על ידי חיזבאללה המועצה הזו שותקת? המציאות בגבולה הצפוני של ישראלי מגיעה לנקודת האין חזור. 50,000 אזרחים ישראלים נעקרו מבתיהם בישובים בגבול הצפוני של ישראל בגלל מתקפות חיזבאללה מלבנון. אם המתקפות הללו ימשיכו המצב יסלים עד כדי מלחמה בהיקף מלא. לבנון תצטרך לתת את הדין על התוקפנות שמגיעה משטחה".

בהקשר לטענות על אלימות מתיישבים אמר השגריר: "ישראלים לא היו ביהודה ושומרון ב-1948, וגם לא ב-1967, אך גם אז הפלסטינים ומדינות ערב פעלו לחיסולה של מדינת ישראל".

השגריר תיאר את כמות מתקפות הטרור הפלשתינאיות נגד ישראלים ביהודה ושומרון מאז 7.10 והדגיש שהיא גדולה פי 15 ממספר האירועים נגד פלשתינים אך למרות זאת האו״ם מתעלם מהטרור נגד ישראלים ביו"ש: "האו"ם - או שהוא מתעלם או שהוא מעוות את העובדות ביחס לקורבנות הטרור הישראלים. האו"ם הפך למנוע המרכזי מאחורי התופעה החולנית שאנו עדים לה כעת".

השגריר בדבריו התייחס גם להכחשת הטבח: "מאז זוועות ה-7.10 האו"ם מתכחש לאלימות שבוצעה על ידי חמאס והפך למשת"פ של אנטישמיים וארגוני טרור. הסיבה היא שחיי ישראלים לא חשובים בעיניי האו"ם. חיי ישראלים אינם חשובים עבורכם".

השגריר השווה את התנהגות המועצה, לשיכור שאיבד את המפתחות שלו בפארק אבל מחפש אותם מתחת לפנס כי שם יש יותר אור: "אתם כל הזמן נגררים לחפש מתחת לפנס הרחוב. העיוותים של סוכנויות האו"ם גוררים אתכם לחפש מתחת לפנס הרחוב. אבל אין מה למצוא מתחת לפנס הרחוב. זה אולי קל לבלות את הזמן מתחתיו אבל אין שם כלום. היום שוב נגררתם לכאן על ידי הליגה הערבית, כדי שתקבלו את הרושם שליבת הסכסוך היא לא הטרור הפלסטיני, אלא פעולות ההגנה העצמית של ישראל מפניו".

לבסוף, השגריר ארדן הקריא את שמות 129 החטופים המוחזקים בשבי החמאס וסיכם: "זו הסיבה שבגינה ישראל נלחמת בעזה נגד החמאס וכולכם צריכים להילחם למען שחרורם אם אתם רוצים שהמלחמה בעזה תסתיים. לא ניתן לעולם ולתושבי עזה לשכוח את החטופים שלנו. כולם צריכים להכיר את שמותיהם".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל האו"ם גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד