ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הוסגר לארה"ב

הושפע מהטבח שביצע חמאס וניסה לסייע לארגון טרור

גבר מניו ג'רזי הושפע ממתקפת חמאס ב-7 באוקטובר וניסה להצטרף לארגון טרור סומלי. הוא חשב להצטרף לקבוצה ג'יהאדיסטית במשך זמן רב, אך לא הצליח עד ה-7 באוקטובר. הרשויות בקניה עצרו אותו זמן קצר לאחר שהגיע למדינה להיפגש עם גורמי טרור והוא הוסגר לארה"ב

הושפע מהטבח שביצע חמאס וניסה לסייע לארגון טרור
אילוסטרציה צילום: pixabay

גבר מניו ג'רזי הושפע מהפיגועים ב-7 באוקטובר על ישראל וניסה להצטרף לארגון הטרור אל-שבאב כדי לפגוע בארצות הברית, כך נאמר ב​​בית משפט פדרלי בניו יורק.

קארם נאסר, אזרח אמריקאי מלורנסוויל, ניו ג'רזי, נסע ממצרים לקניה בניסיון להצטרף ולהתאמן עם אל-שבאב, כך נמסר בהצהרה של ה-FBI מחוז דרום בניו יורק. אל-שבאב היא ארגון ג'יהאד סומלי שהוגדר כארגון טרור על ידי ארצות הברית.

נאסר, בן 23, נעצר בניירובי שבקניה ב-14 בדצמבר והועבר לארצות הברית ביום חמישי האחרון. הוא הופיע בבית המשפט הפדרלי ביום שישי לדיון לגבי המשך מעצרו.

הוא הואשם בניסיון לספק תמיכה לארגון טרור זר, שעונשו המירבי הוא 20 שנות מאסר. הנאשם "הקדיש את עצמו לניהול ג'יהאד אלים נגד אמריקה ובעלות בריתה" כדי "לבצע את משימתו הג'יהאדיסטית של מוות והרס", אמר התובע האמריקני דמיאן וויליאמס בהצהרה.

"נאסר היה מוכן להרוג ולהיהרג כדי לתמוך במטרה הג'יהאדיסטית, ובמילים שלו, הוא תיאר את אמריקה כ'רשעית'", אמר וויליאמס.

ארגון אל-שבאב השתמש בחומרי נפץ מאולתרים, פיגועי התאבדות, רקטות ועוד כדי לפגוע בממשלת סומליה, אזרחים וזרים, כולל אלה של ארה"ב וארגוני או"ם. הארגון תקף אזרחי ארה"ב מאז שמשרד החוץ האמריקאי הגדיר את הארגון כארגון טרור ב-2008.

נאסר אמר שהוא קיבל השראה מהתקפות חמאס על ישראל. "אחרי אירועי ה-7 באוקטובר, הרגשתי שמשהו השתנה. לטובה אני מתכוון. הרגשתי שהגאווה והכבוד חזרו למוסלמים", אמר לסוכן סמוי של ה-FBI.

לדבריו, הוא חשב להצטרף לקבוצה ג'יהאדיסטית במשך זמן רב, אך לא הצליח עד ה-7 באוקטובר.

"כשהמבצע מבול אל אקצא התחיל, הרגשתי שמשהו השתנה בעולם", אמר נאסר למקור ה-FBI, שהתחזה כחבר בארגון טרור. "ראיתי את הסרטון של הציונים מפציצים את בית החולים בעזה. אני יודע שהם הביאו את הפצצה הזו מאמריקה".

נאסר נולד בארצות הברית למשפחה מצרית ועבר למצרים ללמוד ערבית. הוא יצר קשר עם מקור ה-FBI באמצעות אפליקציית הודעות מוצפנת ב-14 בנובמבר, והביע את רצונו להצטרף לאל-שבאב לאימונים צבאיים.

נאסר גם פרסם ברשתות החברתיות לאחר ה-7 באוקטובר כי הג'יהאד "יגיע בקרוב למקום בארה"ב", עם אימוג'ים המתארים מטוס, פצצה ולהבה. הרשויות בקניה עצרו אותו זמן קצר לאחר שהגיע למדינה.

בהצהרת משרד המשפטים נאמר כי הוא הצהיר על עיסוק בג'יהאד במשך זמן רב, הוא הצהיר כי האויב מספר אחת הוא "אמריקה הרעה", שאותה כינה "ראש הנחש". 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד