א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
השגריר קרא לפעול

כמות הפשעים האנטישמיים בגרמניה גדלה באופן דרמטי

שגריר ישראל בגרמניה מזהיר מפני אנטישמיות גואה. מאז תחילת הלחימה בין ישראל לחמאס, הפשעים האנטישמיים בגרמניה גדלו באופן דרמטי. שגריר ישראל הזהיר מפני "פחד" בקרב יהודים בגרמניה

כמות הפשעים האנטישמיים בגרמניה גדלה באופן דרמטי
נשיא גרמניה בקיבוץ בארי צילום: חיים צח/לע״מ

שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, קרא להגיב חזק יותר לאנטישמיות הגוברת בגרמניה. מאז ה-7 באוקטובר, מספר הפשעים האנטישמיים בגרמניה עלה בחדות. יותר מ-1,100 עבירות אנטישמיות נרשמו עד ה-21 בדצמבר. "העובדה שיהודים מפחדים לחבוש כיפה ברחוב או לדבר בטלפונים הסלולריים שלהם בעברית, זה פשוט לא יכול להיות, אנחנו חייבים להתעורר", אמר השגריר לסוכנות הידיעות הגרמנית DPA.

"אנשים שחוששים לקחת את ילדיהם לבית הספר אם בית הספר אינו מוגן: אלו תנאים שאינם נורמליים", אמר השגריר "הפחד באמת קיים". העלייה בפשעים מאז אוקטובר, היו בעיקר פגיעה ברכוש והסתה לשנאה, זוהי עלייה תלולה משלושת הרבעונים הקודמים של השנה הנוכחית, כאשר ברבעון הראשון נרשמו 558 פשעים אנטישמיים, 609 ברבעון השני ו-540 בשלישי.

השגריר הדגיש כי העלייה באנטישמיות אינה בעיה גרמנית גרידא, אלא שלגרמניה יש אחריות מיוחדת לטפל כראוי במקרי האנטישמיות. "בגרמניה, זה אפילו יותר חשוב לשנות את זה", אמר. "כשזורקים בקבוקי תבערה כדי להצית בתי כנסת, אז אי אפשר להגיב רק במילים, צריך לעשות משהו פרקטי".

השגריר קרא לסגור פערים בחינוך על ישראל ולנקוט פעולות בבתי הספר, והוסיף כי אין לראות בהגברת אמצעי האבטחה לשמירה על בטיחות היהודים כנורמליים. "יש לנו בעיה אמיתית עם צעירים. ככל שהאנשים צעירים יותר, כך הם יותר מנוכרים כלפי ישראל", אמר. "צריך לספק חינוך טוב יותר על ישראל, למשל בבתי ספר".

"אנחנו צריכים לשאול את עצמנו באיזו מציאות, באיזו חברה ובאיזה מדינה אנחנו בעצם רוצים לחיות", אמר. "במדינה שבה שוטרים צריכים להגן על גני ילדים? במדינה שבה צריך להגן על בתי ספר יהודיים יומם וליל? במדינה שבה מרוססים מגני דוד על בתים שבהם מתגוררים יהודים?" הוא שאל. "זה לא יכול להיחשב נורמלי".

רון פרושאור גרמניה מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד