י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחאת בורסלינו מתרחבת: אלפים כבר חתמו

המחאה נגד המחירים המופקעים של חברת 'בורסלינו': בת"תים לא יתמכו כספית בבחור שירכוש את הכובע היוקרתי

בחור ישיבה חותם על העצומה. (באדיבות המצלם)
בחור ישיבה חותם על העצומה. (באדיבות המצלם)

מחאת עולם הישיבות כנגד המחירים המופקעים של חברת הכובעים 'בורסלינו' עולה שלב.

המאבק, שנחשף לפני שבוע וחצי לראשונה ב'בחדרי חרדים', מתנהל על ידי ראשי הת"תים (קופת תומכי תורה מ.ו.) בישיבות כנגד החברה - בה הם מוחים על העלייה הדרסטית כהגדרתם של מחירי הכובעים.

כעת, לאחר איסוף חלק גדול מחתימותיהם של בחורי הישיבות נגד החברה, עומד עולם הישיבות על כל גווניו ותומך בטענה כי חברת בורסלינו דורשת מחיר מופרז על כובע.

בשיחה שקיימנו עם ראשי ת"תים שונים, עולה כי מסתמן שבקרוב ייכנס קריטריון חדש לזכאות בתמיכת הת״ת בבחורים. בחור שמסוגל לקנות כובע שרוב בחורי הישיבות טוענים שהמחיר שלו מופרז - אין סיבה שהוא נצרך לתמיכה ועל כן לא יזכה בתמיכה.

ראשי התתי״ם מגלים כי ייתכן ואחד ממשווקי הכובעים המתחרים למותג בורסלינו - שכיום נחשב למוביל, יוזיל את מחיריהם של הכובעים היוקרתיים ובכך יאפשר לבחורי הישיבות ואברכי הכוללים לקנות כובע מהודר לא פחות במחיר סביר.

הבחורים מדגישים כי הם מברכים על המהלך, אך אין להם כל קשר אליו. ככלל, הם אומרים, לא נוביל מהלך עסקי מול חברה ספציפית, המטרה בראש ובראשונה היא הוזלת המחירים ויצירת מאזן מול היצרן.

הישיבות שעד עתה הצטרפו למחאה הן חברון, פוניבז', מיר ברכפלד, קול תורה, חמד, מאור התלמוד, אורחות תורה, ראשון לציון, עטרת ישראל, מאור התורה, בית שמעיה, אור ברוך, באר יצחק - רכסים, נתיבות החכמה, באר התורה, גיל הספרדית, דרך חכמה, כנסת יחזקאל, שערי שמועות, אור ישראל, גרודנא באר יעקב ונחלת הלווים.

כזכור, מחברת בורסלינו בישראל מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים': שוק הכובעים הוא כמו כל שוק אחר, יש מוצר פרימיום ויש מוצר זול. כל אחד קונה מה שהוא מעוניין ויכול. בשנים האחרונות מחירי הכובעים עלו ב- 140-180 ₪ בלבד.

"בחורי הישיבות לא ניהלו עסק, אנו מבינים אותם, הם לא יודעים מה זה לשלם מיסים, הם רוצים כובע איטלקי שעשוי עבודת יד וגם לקבל עליו מחיר נמוך. בעבר הגיעו נציגי ת"תים ואמרתי להם שאני מוכן לשבת עם ראשי הישיבה ולהראות להם את הנתונים האמיתיים ולפני שאני אראה להם אני אשאל אותם בכמה אני צריך למכור כובע, ואחר כך אראה את הנתונים, אני לא מסתיר את זה -זו האמת לאמיתה".

"נכון שהמחיר הוא יקר, אני מבין, אך רק לסבר את האוזן בארה"ב בחנות הרישמית של בורסלינו מוכרים את אותם כובעים ב-290 דולר פלוס מע"מ של 8 אחוז והמחיר הוא שם 200 שקל יותר מבישראל".





























בורלסלינו כובעים בחורים ישיבה תתניקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד