כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
זעם על ציר פילדלפי

חבר פרלמנט מצרי לנתניהו: "תיזהר לא להתקרב לגבול מצרים, מסריח"

חבר הפרלמנט מצרי, תקף בחריפות את ראש הממשלה בעקבות אמירתו על ציר פילדלפי: "זוהי התקפה בוטה על הסכם השלום. תיזהר שלא להתקרב. הגבול המצרי הוא קו אדום". הוא הוסיף במשחק מילים "נתניהו מסריח". הוא גם תקף את שר האוצר סמוטריץ'

חבר פרלמנט מצרי לנתניהו: "תיזהר לא להתקרב לגבול מצרים, מסריח"
צלפים בגבול ישראל - מצרים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חבר הפרלמנט המצרי, מוסטפא בכרי, תקף אמש בחריפות את ראש הממשלה נתניהו בעקבות אמירתו על ציר פילדלפי: "זוהי התקפה בוטה על הסכם השלום. תיזהר שלא להתקרב. הגבול המצרי הוא קו אדום, נתנ יהו (משחק מילים עם המילה נתנ = מסריח, י.פ). נראה שאתה לא מכיר את האומץ של הצבא שלנו ואת היכולת של עמנו", כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

חבר הפרלמנט המצרי התייחס לדברי ראש הממשלה נתניהו שאמר אתמול במסיבת עיתונאים שאזור ציר פילדלפי בין עזה למצרים צריך להיות בשליטת ישראל. נתניהו הוסיף: "ציר פילדלפי חייב להיות בידינו, כל הסדר אחר לא יאפשר פירוז". 

חבר הפרלמנט המצרי, מוסטפא בכרי, התייחס גם להצהרותיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בהן מתח ביקורת על מצרים. השר קרא לאפשר כניסת פלסטינים למצרים, כדי שיוכלו להגר למדינות אחרות.

בכרי אמר כי "הצהרותיו של שר האוצר הציוני הן פרובוקציה נגד מצרים וקנוניה שמטרתה ליישם את התוכנית לעקירת פלסטינים לסיני" הוא הוסיף: "לגבי הדיבור שלו על כך שלמצרים וקטאר לא יהיה תפקיד בעתיד, זו חוצפה, ולא הציונים ולא אדוניהם הם אלה שיקבעו את תפקידה ואת עמדותיה של מצרים".

הוא הוסיף כי "הביטחון הלאומי המצרי הוא חלק מהביטחון הלאומי הערבי, ופלסטין היא סוגיה מצרית". עוד אמר: "נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הזהיר מראש מתוכנית זו והתחייב שלא ליישם אותה, כי משמעות הדבר היא חיסול העניין הפלסטיני".

חמאס עזה מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד