ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בדרך להסדר?

הניסיון למנוע הסלמה בצפון: בכירים מארה"ב וצרפת יגיעו ללבנון ולישראל

במהלך השבוע צפויים להגיע לישראל וללבנון שר ההגנה הצרפתי, מזכיר המדינה האמריקני וכן שליחו המיוחד של ביידן למזרח התיכון - כחלק מהמאמץ למנוע הסלמה בצפון באמצעים דיפלומטיים

הניסיון למנוע הסלמה בצפון: בכירים מארה"ב וצרפת יגיעו ללבנון ולישראל
עמוס הוכשטיין והנשיא ביידן צילום: טוויטר

שבוע של הכרעות: במהלך הימים בקרובים יגיעו שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו, שר ההגנה האמריקני, אנתוני בלינקן ושליחו המיוחד של הנשיא ביידן למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, ללבנון ולישראל במטרה למנוע הסלמה מול חיזבאללה בצפון.

גורם מדיני אמר ל"וינט" כי "ישראל נותנת את ידה להסדר מדיני ואומרת שהיא לא משחקת משחקים. אבל ההסדר הזה צריך לכלול הסגת כוחות חיזבאללה מהגבול לקו שממנו אי אפשר לפשוט בהתרעה של חצי שעה אל עבר יישובי הצפון, ואי אפשר לבצע ירי נ"ט בכינון ישיר".

"ישראל נותנת את ידה למהלך מדיני, אבל אם זה לא יקרה - ישראל לא תסבול את העובדה שבמהלך שלב ג' בעזה, שייארך חצי שנה, חיזבאללה ימשיך לירות כדי לסייע לחמאס. ישראל לא תוכל לסבול עוד חצי שנה של הרחקת תושבים מבתיהם", הוסיף אותו גורם.

לפי הדיווח, בין ישראל ולבנון ישנן 13 נקודות מחלוקת על הגבול, אשר רובן פתירות. השליח הוכשטיין הביע אופטימיות מהאפשרות להגיע לפתרון דיפלומטי ולמנוע הסלמה, ואמר כי ניתן לנצל את המעבר לשלב השלישי במלחמה לצורך הסדר עם חיזבאללה.

בשבוע שעבר דווח כי ראש הממשלה נתניהו הבהיר שהרצון הוא לייצר אזור חיץ עד נהר הליטני, שחיזבאללה יורחק מעבר אליו, מתוך הבנה שללא זה תושבי הצפון לא יסכימו לחזור ליישובים הקרובים לגבול.

מנגד, בדיון שקיימה ועדת החוץ והביטחון, הגיע גורם מדיני בכיר והודה בפני חברי הוועדה שאומנם כלפי חוץ ישראל מדברת על קו הליטני, אך במגעים עם המתווכים האמריקנים והצרפתים ישראל מבהירה שתסתפק בהרחקה מינימלית של חיזבאללה למרחק של כמה קילומטרים בלבד.

לבנון חיזבאללה ארצות הברית צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד