י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התקבלו יותר מ-2,500 בקשות

למרות המלחמה: אלפי עובדים זרים הגישו בקשות להגיע לישראל

בשבועות הקרובים יגיעו לישראל אלפי עובדים זרים מהודו וסרי לנקה גם הודו וגם סרי לנקה סובלות מאבטלה גבוהה. גורמים רשמיים באותן מדינות אמרו שקיבלו אלפי בקשות לעבודות בישראל

למרות המלחמה: אלפי עובדים זרים הגישו בקשות להגיע לישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר מתקפת הטרור ב-7 לאוקטובר ישראל סגרה מעברים ומנעה את כניסתם של אלפי פלסטינים לעבודה בישראל, רבים מהעובדים הזרים שישראל מסתמכת עליהם עזבו. הרוב, כ-30,000 עובדי החקלאות הזרים בישראל היו מתאילנד, עשרות מהם נחטפו או נהרגו ב-7 באוקטובר.

בשבועות הקרובים יישלחו לישראל אלפי עובדים זרים מהודו וסרי לנקה, כך אמרו גורמים רשמיים בשלוש המדינות ל'ניו יורק טיימס', בעיקר בתחומי הבנייה, הבריאות והחקלאות. גם הודו וגם סרי לנקה סובלות מאבטלה גבוהה, וגורמים רשמיים באותן מדינות אמרו שקיבלו אלפי בקשות לעבודות בישראל.

מוקש רנג'אן, פועל בניין במדינת הריאנה שבצפון הודו, אמר לעיתון כי למרות הסיכון שיש מהמלחמה בעזה, הוא ועשרות אחרים מהכפר שלו הגישו מועמדות לעבודות בנייה בישראל באמצעות סוכנות ממשלתית במדינה, שאמרה כי קיבלה יותר מ-2,500 בקשות.

רנג'אן אמר שאם ייתקבל, ​​הוא ישתמש בכסף כדי לשלם עבור חינוך טוב יותר לשתי בנותיו וכדי לשלם את החוב שנוצר בגלל הפסדים בחווה שלו. "אני אקפוץ על ההזדמנות", אמר.

גיוס העובדים הוא חלק מעסקה שנחתמה בחודש מאי בין הודו וישראל שתעניק אישורים ל-42,000 עובדים הודים, כך דיווחו כלי תקשורת הודיים. כ-34,000 עובדים יועסקו בבנייה ו-8,000 בבריאות.

כ-10,000 עובדים מסרי לנקה כבר מועסקים בישראל, בעיקר כמטפלים בתחום הבריאות. בנדולה גונווארדנה, שר בממשלת סרי לנקה, אמר כי המדינה חתמה הסכם עם ישראל בנובמבר האחרון לשלוח עוד עובדים חקלאיים וכי הקבוצה הראשונה כבר נמצאת בישראל.

גיוס העובדים בדרום אסיה לא נועד למלא את הפער שהותירו עובדים פלסטינים שלא יכולים להיכנס לישראל מאז הטבח בדרום. אלא הוא חלק ממילוי מכסות קיימות של עובדים זרים, כך אמרו גורמים ישראלים לעיתון. גב' קנדיקופה המלאטה, נשיאת הפדרציה של עובדי הבניין של הודו, אמרה שהיא מודאגת שישראל משתמשת בעובדים הודים כדי לשלול עבודה מעובדים פלסטינים. "אנחנו לגמרי נגד זה", אמרה.

מרשות ההגירה נמסר כי "עובדים זרים לא מחליפים עובדים פלסטינים".

 

 

חמאס הודו מלחמת חרבות ברזל עובדים זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד