כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גם על רחפנים

לא רק כיפת ברזל: ניסיונות להאיץ את מערכת היירוט בלייזר

מערכת הלייזר "מגן אור" לא נכנסה עד כה לפעילות מכיוון שאינה מסונכרנת עם יתר מערכות צה״ל, ועלולה להפריע לכיפת ברזל ואף למטוסי חיל האוויר, במערכת הביטחון פועלים להאיץ את המכונות המבצעית למערכת היירוט בלייזר | במקביל פועלים למערכת לייזר נגד רחפנים

לא רק כיפת ברזל: ניסיונות להאיץ את מערכת היירוט בלייזר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מערכת הביטחון פועלת להאיץ את המוכנות המבצעית של מערכת היירוט בלייזר ״מגן אור״ בפיתוח ישראלי.

במהלך המלחמה המערכת הוצבה בעוטף עזה במסגרת ניסוי, אך לא ניסוי ביירוט, אלא רק בגילוי - כלומר בדיקה האם המערכת מגלה בהצלחה את האיומים האוויריים שמשוגרים משטח הרצועה. עד כה לא בוצע אף יירוט מבצעי של רקטה באמצעות המערכת. כך דיווח דורון קדוש בגל"צ

החשש במערכת הביטחון הוא שהמערכת עדיין לא פועלת בסנכרון עם יתר מערכות צה״ל - למשל, עם כיפת ברזל. כלומר, חשש שהפעלת המערכת עלולה להפריע לפעילות כיפת ברזל או לפעילות מטוסי חיל האוויר.

מהסיבה הזו, מערכת הביטחון ממשיכה לבצע ניסויים במערכת בניסיון להאיץ את כניסתה לשימוש מבצעי.

עוד מדווח דורון קדוש כי יש הערכות שמדברות על מספר שבועות שיידרשו לכך, אך רוב גורמי המקצוע המעורים בפרטים מעריכים שהדבר ייקח עוד מספר חודשים כדי לייצר יכולת מבצעית ראשונית.

במקביל, ישנה גם מערכת לייזר מסוג אחר, שבימים אלה בוחנים באופן ניסויי את יכולות היירוט שלה מול רחפנים קטנים בגבול הצפון. רמת הבשלות המבצעית שלה מוגדרת עדיין 'נמוכה' בשלב זה, אך מקווים שהיא תשתפר בתקופה הקרובה.

יירוט טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד