כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יִזְכְּרֵם אֱלֹהֵינוּ לְטוֹבָה

משפחת הגיבור מכניסה ספר תורה לעילוי נשמת הלוחם שנפל

כחלק מפרויקט ההנצחה של סמ"ר טל לוי הי"ד, המשפחה הקימה מבצע במסגרתו אוספים תרומות להכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הלוחם הגיבור. טל נלחם יחד עם חייליו שנפלו במוצב סופה. במותו ציווה לנו את החיים

משפחת הגיבור מכניסה ספר תורה לעילוי נשמת הלוחם שנפל
הגיבור טל לוי הי"ד צילום: פלאש 90 / דובר צה"ל

סיפורו של הגיבור הלוחם טל לוי מיחידת הנח"ל - מוצב סופה

סמ"ר טל לוי היה מפקד כיתה במחלקת "שבע מרגמות" בגדוד 50 בחטיבת הנח"ל. טל שירת כלוחם שנתיים ושבעה חודשים. תמיד חלם להיות לוחם, שאף גבוה והיה חדור מוטיבציה, בשנת 2021 גויס לחטיבת הנח"ל והצטיין לאורך כל שירותו הצבאי. כשבוע וחצי לפני השחרור שלו, ב-07.10.23 פרצה מתקפת הטרור הנוראית וטל נהרג בגבורתו בלחימה מול המחבלים.

טל נולד להוריו זהבה ואברהם לוי, גדל בירושלים עם שלושת אחיו: שירן, מיכל ונועם התאום שלו. הוא למד בתיכון "אור תורה" ברמות וסיים את לימודיו בהצטיינות. טל היה ילד עדין, מתחשב ואנושי, אהב לשחק כדורגל. בזמנו הפנוי נהג לצאת עם חברים ולהנות מכל רגע יחד. טל חיכה בציפייה לטיול הגדול לדרום אמריקה עם חבריו, ההתרגשות שלו הייתה גדולה והוא היה מוכן עם כרטיס טיסה וציוד טיולים. ביום האחרון בבית, לפני שחזר למוצב בעוטף עזה, הוא לבש את הבגדים של הטיול ואמר: "אני מוכן לטיול הגדול".

בוקר ה-7 באוקטובר, טל נמצא בשעת גשר עם 11 חייליו במוצב סופה, לקראת השעה 06:30 הם מתחילים לשמוע פיצוצים, טל מרגיע את חייליו "בסדר, אנחנו חודש וחצי מול עזה, כל יום יש פה פיצוצים, זה לא חדש לנו אבל נגביר ערנות" אבל תוך כדי מגביר ערנות, לאחר דקות ספורות החל מטח טילים מאסיבי ולא רגיל לכיוון עוטף עזה שחלק מנפילותיו בשטח המוצב ומעליו. בשעה זו מודיעים לטל על ירי רקטות ("גשם סגול") והוא מיד מכניס את החיילים שלו למיגונית שליד הנגמשים במוצב.

כעבור כמה דקות הודיעו לטל על כך שיש התקפת מחבלים על המוצב, טל רץ עם חייליו לכלים כדי להשיב באש, הוא יורה במשך כחצי שעה 35 מרגמות ומבין שהגיעו בסמוך אליו כ-60 מחבלי נוחבה וכעוד 60 שמגיעים מאזור הש"ג, הוא מסתער, תופס מחסה בתוך העמדה ומתחיל לירות לעבר המחבלים בזמן שהחיילים עמית כזרי ואשל ואן סטרטן רצו לחדר להביא תחמושת.

החיילים עמית ואשל ואן סטרטן חוזרים לכלי הרכב הממוגנים ומקבלים כמות אש מטורפת לעברם מהמחבלים שמנסים לחדור למוצב. הם התחלקו לשלושה חוליות: החולייה של טל, החולייה של עמית והחולייה של אשל. החולייה של טל והחולייה של עמית חיפו על זו של אשל שפגוע מירי ולעזור להם להגיע אל חדר האוכל בבטחה. באותה שעה חדר האוכל שימש כבונקר והיווה את המקום הבטוח ביותר בבסיס, עמית וטל ניסו לטהר את המוצב במשך זמן רב, ועדיין לא הבינו את סדר גודל האירוע.

לאחר כמה דקות לחימה במהלכן סמ"ר טל לוי והצוות שלו חיסלו מחבלים, אחד החיילים של טל, יונתי, צעק לטל ועמית: "מחבל מאגף אותנו". טל יצא מהאזור של הבטונדה כדי לחפות, תוך כדי שטל מחפה על חבריו, נשמע צעקה "יש RPG", המחבלים ירו טיל RPG לעברם. טל ועמית ספגו רסיסים בבטן וביד, עמית הובל לחדר הקרוב יחד עם שני חופ"לים וטל קם מתוך להבות האש ובכוחותיו האחרונים רץ לחדר.

יונתי, חייל של טל, יחד עם 3 החופ"לים (חובש פלוגתי) נותנים טיפול ראשוני לעמית, בזמן שטל נשכב על הרצפה יונתי מלטף את ראשו של טל ומתחנן שיישאר ער, מנסה להחזיק אותו, אבל טל כבר הפסיק להגיב. מותו של סמ"ר טל לוי נקבע בתוך החדר.

בקרב זה נהרגו גם שלושה חיילים של טל: אמיר לביא שגב שוורץ ונחמן דקל.

כחלק מפרויקט ההנצחה של סמ"ר טל לוי הי"ד, החברים והמשפחה הקימו מבצע במסגרתו אוספים תרומות לשלוש מטרות: הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הלוחם הגיבור, שיקום קיבוץ סופה בו שירת בחודש וחצי האחרונים של שירותו ותרומת ציוד הכרחי לחיילי צה"ל.

הכנסת ספר תורה חמאס מלחמת חרבות ברזל סופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד