י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מיזם חשוב

"עם ישראל חי": המיזם המרגש למען החקלאים

הגרלת החלומות: חקלאי הדרום ועוטף עזה מתמודדים עם פגיעה רחבה בכל התחומים בעקבות המלחמה. ההגרלה השנתית על דירה יוקרתית בירושלים של קרן 'עם ישראל חי', תוקדש הפעם לסייע ולתמוך בהם כלכלית. בואו לקחת חלק במיזם חשוב ואולי גם תזכו בעצמכם בפרס הגדול

"עם ישראל חי": המיזם המרגש למען החקלאים
תמיכה בחקלאים צילום: יח"צ

אחד הענפים שנפגעו באופן הקשה ביותר במלחמת חרבות ברזל הוא ענף החקלאות- בדגש על חקלאי המושבים, היישובים והקיבוצים בעוטף עזה ובדרום. הענף, שגם בימים כתיקונם, התמודד עם קשיים לא מבוטלים נאלץ כעת התמודד עם השלכות המלחמה המתמשכת.

לחצו כאן ורכשו עכשיו כרטיס להגרלה ותסייעו לחקלאים בימים הקשים האלו >>>

מלבד העובדה שהיה קושי וסיכון ממשי להגיע בתחילת ימי הלחימה לשדות ולמטעים, החקלאים כיום מתמודדים עם פגיעה רחבה הרבה יותר -בקטיף, בשיווק ובמכירות.

"אין לנו כח אדם, אנחנו כבר שבועות ארוכים מסתמכים על מתנדבים לאחר שהתאילנדים עזבו את הארץ ואין לנו מושג מתי ואם בכלל יחזרו לכאן", מתאר שלום חמו, חקלאי כבר כ-25 שנה ממושב מבקיעים הסמוך לאשקלון. "אנחנו בבעיה גדולה, יש לנו חשבונות לשלם, מחסנים שיש עליהם הוצאות גדולות- שהסתמכנו על הקטיף שיגיע. יש המון פרי על העץ, העונה הסתיימה- ואין מאיפה לשלם", הוא מסביר.

מי שנרתם לסייע הוא שמואל סקט שהקים כבר ב-1998 עמותה שמסייעת לחקלאי ישראל לנטוע עצי פרי בכל רחבי הארץ. עד היום, בזכות פעילות העמותה נשתלו בשטחי ישראל כבר למעלה מ-500,000 עצי פרי. העמותה מסייעת לחקלאים במשך כל תהליך השתילה- בהכנת מערות ההשקיה, רכישת השתילים, העבודה הפיזית וכו'.

"לאורך השנים, קרן עם ישראל חי שייסד שמואל סקט עזרה לנו ותמכה בנו. אבל עכשיו אנחנו באמת במצוקה שלא הכרנו, ואנחנו זקוקים לסיוע רחב הרבה יותר כדי לשרוד.", מתאר חמו את המצב הקשה בו נמצאים החקלאים בדרום.

בימים אלו יצאה לדרך זו השנה השישית במבצע הגרלת דירת יוקרה בירושלים של קרן עם ישראל חי.  הדירה המדוברת בשווי מיליון דולרים משקיפה על הר הבית וצופה מהקומה ה-14 על ירושלים כולה, גוש עציון ואזורים נוספים. לאור מצבם הקשה של החקלאים בעוטף עזה הוחלט כי עיקר הסיוע יעבור  השנה ישירות לסיוע לחקלאים.

גם השנה תמורת 600 שקלים תוכלו לקבל כרטיס להגרלה כאשר בימים הבאים ישנו מבצע שבו כל מי שיקנה כרטיס אחד יקבל כרטיס נוסף. כלומר- שני כרטיסים להגרלה בעלות של 600 שקלים.

לחצו כאן ורכשו עכשיו כרטיס להגרלה ותסייעו לחקלאים בימים הקשים האלו >>>

עם ישראל חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד