כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לראשונה בישראל

"צעד פורץ דרך": יאפשר לרשויות מקומיות להקים תאגידי אנרגיה

משרד האנרגיה והתשתיות ומשרד הפנים מכריזים על הקמת תאגידי אנרגיה ברשויות המקומיות 

"צעד פורץ דרך": יאפשר לרשויות מקומיות להקים תאגידי אנרגיה
מערכת סולארית צילום: אורמש

משרד האנרגיה והתשתיות ומשרד הפנים מכריזים היום (ראשון) על צעד פורץ דרך להאצת המעבר לאנרגיה מקיימת בשלטון המקומי, לאחר שמנכ"ל משרד הפנים חתם על חוזר מנכ"ל אשר יאפשר לרשויות מקומיות להקים תאגידי אנרגיה, בין היתר בשיתוף חברות מהמגזר הפרטי, על פי התנאים שייקבעו על ידי משרד הפנים.

תאגידי האנרגיה המשותפים יאפשרו לרשויות מקומיות שיבחרו באפשרות זו, להאיץ את קצב התקנת המערכות הסולאריות, מתקני האגירה ועמדות הטעינה לכלי הרכב החשמליים בשטחיהן. כמו כן, התאגידים יאפשרו לרשויות המקומיות להתייעל בצריכת האנרגיה שלהן ולנהל אותה בצורה טובה יותר. מהלך זה יסייע להן לחסוך בהוצאות שוטפות ולתעל אותן לטובת שיפור השירות לאזרח, בד בבד עם הפחתת פליטות גזי חממה.

 מלחמת "חרבות ברזל" הציפה את החשיבות ובעיקר את הדחיפות של יצירת ביטחון אנרגטי, לצד הצורך בביזור ייצור אנרגיה מתחדשת ואגירה. מנגנון זה, של הקמת תאגידי אנרגיה משותפים, יאפשר להאיץ את הביטחון האנרגטי באמצעות מעבר לאנרגיה מקיימת - אנרגיות מתחדשות, אגירה, כלי רכב חשמליים והתייעלות באנרגיה. כל אלו, ישפרו את החוסן באנרגיה של הרשויות המקומיות, בין היתר במתקנים חיוניים הנדרשים לרציפות תפקודית בעת חירום, כדוגמת מרכזי קליטה לשעת חירום במבני ציבור וחמ"לים רשותיים.

 צעד היסטורי זה מהווה צעד נוסף ביישום אסטרטגית משרד משרד האנרגיה והתשתיות ומשרד הפנים, למעבר לאנרגיה מקיימת בשלטון המקומי. המשרדים פועלים בשיתוף פעולה לתמיכה בפרויקטים ולבניית יכולות ברשויות המקומיות, לטובת השגת היעדים הלאומיים בתחום האנרגיה וליצירת עוגנים כלכליים חדשים עבור הרשויות המקומיות והגדלת ההכנסות העצמאיות שלהן, דבר שיביא לשיפור מצבן הכלכלי ואיכות החיים של התושבים. 

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ: "כשנכנסתי לתפקידי החזון שלי היה להפוך את ישראל למעצמת אנרגיה אזורית - לייצר חשמל, לאגור אותו ולייצא לבנות בריתנו באזור. זה עוד צעד. המלחמה מחייבת אותנו לעמוד לצד הרשויות המקומיות ולחזק אותן כדי שיוכלו להתמודד בהצלחה עם היום שאחרי. תאגידי האנרגיה העירוניים יהוו עבור הרשויות המקומיות מנוע צמיחה מרכזי, יאפשרו לרשויות להתמודד עם שינויים בתחום האנרגיה, ויספקו להן רווחים גדולים שיושקעו ברווחת התושבים. אני מודה לשר הפנים משה ארבל ולמנכ״ל משרדו רונן פרץ על אימוץ החזון המשותף".

שר הפנים, חה"כ משה ארבל: "השלטון המקומי הוכיח את עצמו פעם אחר פעם כזרוע ביצוע יעילה ומשמעותית לקידום מדיניות ותהליכי עבודה. המהלך המסמיך הקמת תאגידי אנרגיה מקיימת יאפשר לשלטון המקומי לממש את יכולותיו ויאפשר צמיחה כלכלית ושיפור ברמת החיים. צעד זה מצטרף למהלכים נוספים אותם מוביל המשרד לחיזוק ומתן סמכויות וכלים לשלטון המקומי בכלל ההיבטים הנוגעים לחיי התושבים. אני מברך את שר האנרגיה היוצא ישראל כץ על קידום המהלך המשמעותי תוך שיתוף פעולה של כלל גורמי המקצוע״.

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד