כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בעקבות הסערה: אור יורק קוראת להשקיע תקציבים בשיפור התשתיות ובאיתור מפגעים

עמותת אור ירוק: "את רוב נזקי הסערה, ניתן היה למנוע. על הממשלה להשקיע תקציבים בשיפור התשתיות ובאיתור מפגעים אפשריים לשם הימנעות מתאונות דרכים קטלניות בימים אלו"

בעקבות הסערה: אור יורק קוראת להשקיע תקציבים בשיפור התשתיות ובאיתור מפגעים

בשבוע שעבר ובעיקר בסופו, הרגישה מדינת ישראל חורף מהו. טמפרטורות נמוכות מהרגיל, רוחות חזקות, גשם ללא הפסקה ושלג באזורים הגבוהים ליוו את אזרחי המדינה בימים האחרונים. חסימות כבישים מרכזיים, תאונות דרכים ונזקים שונים רבים השאירה איתה הסערה שחלפה. האם התשתיות במדינה ערוכות לחורף שכזה? כנראה שלא.

הצפות רבות במוקדים שונים בארץ גרמו לחסימות דרכים, פקקי ענק ונזק למכוניות. הרוחות העזות בכל רחבי ישראל הביאו למצב של קריסת עצים רבים על כבישים ומכוניות מה שגרם לנזקים חמורים עוד יותר לתשתיות בארצנו. המצב הרעוע של התשתיות במדינה אשר אינן מוכנות לחודשי החורף ולסערות ממושכות בפרט, עלול לגרום לאסונות כבדים בדרכים.

מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי כ-170 בני אדם, נהרגים בממוצע בחודשי החורף (נובמבר – מרץ), מידי שנה (2003-2012).

מתמונות וסרטונים אשר הגיעו לעמותת אור ירוק במהלך הסערה ואחריה ניתן להסיק עד כמה חמור ומסוכן המצב בו מצויים נהגי ישראל בשל כבישים שאינם ערוכים לחודשי החורף. בשכונת פלורנטין בתל אביב קרס גזע עץ על כביש אשר נחסם לתנועה באותו רגע. הדבר גרם לנזק רב לרכבים שחנו במקום וכן להולכי רגל שלא יכלו לעבור באותו רחוב. עקב כך כמובן, התשתית במקום ספגה פגיעה קשה נוספת.

כמו בתל אביב, כך גם בכפר שמריהו ובבית שאן, קריסות עצים גרמו לנזקים ולחסימות. בנתניה, שלט נפל ממקומו וצנח בכביש עירוני וגם במקרה הזה, נגרמו נזקים רבים וחסימות אשר סיכנו את משתמשי הדרך, הן הנהגים והן הולכי הרגל באזור.

הגשמים הרבים שירדו, תפסו שוב את כבישי ישראל לא מוכנים, מה שהביא להצפות במוקדים רבים בישראל. בכפר אסיף למשל, הצפה בדרך עירונית בתוך הישוב, חסמה לחלוטין את התנועה וגרמה נזק לרכבים רבים אשר נתקעו במקום ונזקקו לחילוץ. הצפות חמורות התרחשו גם בכפר שמריהו, חיפה, רהט, נווה אטיב ובצריפין. בכל האזורים הללו, הסופה תפסה את משתמשי הדרך ללא תשתית מתאימה וגרמה להם ולרכבם להימצא בסכנה ולהזדקק לחילוץ.

כל האירועים שצוינו, הם רק חלק קטן מהנזקים שהשאירה אחריה הסופה. ניתן להיווכח כי אם מדינת ישראל הייתה נערכת במידה מספקת, ניתן היה למנוע את רוב הנזקים אשר סיכנו את אזרחי ישראל בכלל ואת משתמשי הכבישים בפרט.

עמותת אור ירוק: "את רוב נזקי הסערה, ניתן היה למנוע. אין שום סיבה שבכל חורף, הנהגים בכבישים יהיו מצויים בסכנה ממשית של הצפה, קריסת עצים וכדומה. על הממשלה להשקיע תקציבים בשיפור התשתיות לקראת עונת החורף ולדאוג לבטיחות האזרחים בדרכים גם בתנאי מזג אויר קשים. על הרשויות המקומיות לדאוג לאיתור מפגעים אפשריים ולטפל באופן מיידי בנזקים המתרחשים".
אור ירוק תנועה רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד