ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מתברר: בין הרוגי 'שרלי הבדו' - שלושה יהודים

אנשי זק"א בפריז מסיימים את הטיפול בגופות הנרצחים: "שלוליות של דם מתחת שקיות מצרכים לשבת" • תיעוד

מתברר: בין הרוגי 'שרלי הבדו' - שלושה יהודים
יחצ

בעקבות גל הפיגועים בצרפת, הגיעו למדינה מתנדבי זק"א, כדי לסייע בטיפול בגופות היהודים שנרצחו ובשמירה על כבוד המת.

ביום ראשון בשעה 13:20 לפי שעון פריז, סיימו אנשי זק"א את איסוף הדם והממצאים הצריכים קבורה ב"היפר כשר" ב-4 שקיות.

בשעה 22:00 הערב יעלו מתנדבי זק"א את ארונות הנרצחים על טיסה בדרכם לקבורה בישראל.

מתנדב זק"א פריז, אברהם וינברג, מספר ל'בחדרי חרדים': "נכנסנו צוות מתנדבי זק"א - אני, הרב צמח בן נעים והרב מנחם פרץ, הזירה היתה קשה מאד, מה שבלט מיד כשנכסנו זה היה המראה כאילו שהזמן קפא מלכת, עגלות סופר מלאות במצרכי שבת, שמחכות רק לקופאיות שיבואו לעשות חשבון ולשלם, משלוחים מוכנים למשלוח הביתה ומתחת שלוליות ענק של דם הנרצחים".

בבדיקה מעמיקה של משלחת זק"א ונשיא החברה קדישא בצרפת הוברר שבפיגוע שאירע שבוע שעבר במערכת העיתון הצרפתי 'שרלי הבדו' היו 3 יהודים שנרצחו הי"ד, ולא כפי שחשבו בהתחלה שנהרג רק יהודי אחד. היום (ב) יפעלו מתנדבי זק"א ואנשי חברה קדישא בפריז בעבודת מלאכת הקודש במכון לרפואה משפטית בפריז בכדי להכין את הגופות להעבירם לקבורה בישראל.

מתי גולדשטיין ראש משלחת זק"א, מוסיף: "לאחר פעילות מורכבת של יו"ר זק"א יהודה משי זהב, משרד החוץ וראשי הקהילה היהודית בפריז הצלחנו לקבל אישור מהתובע הכללי של צרפת להיכנס לזירה הפיגוע ולאסוף את הממצאים. נכנסנו למרכול בשעת ערב מאוחרת תחת אבטחה של משטרת צרפת ופעלנו לאיסוף כל הממצאים בזירת הפיגוע. מתנדבי זק"א פריז שרק לפני שנה עברו הכשרה ביוזמת ד"ר יואל מרגי נשיא הקונסיסטואר וראשי ח"ק צרפת סייעו לנו רבות בשטח למרות הכאב וההיכרות שלהם עם הנרצחים הי"ד".

הרב צמח (סרג') בן נעים, מפקד זק"א פריז ונשיא הח"ק צרפת, אמר: "מדובר בפיגוע קשה מאוד בצרפת ובפרט בקהילה היהודית, בהתחלה המשטרה בצרפת לא הבינו מדוע חשוב לנו להיכנס לזירה ולאסוף את הממצאים של הנרצחים הי"ד ולהביאם לקבר ישראל, אבל אחרי שהסברנו להם את החשיבות היהודית שבכך קבלנו את האישור. מה שריגש אותי זה כשהגענו לזירת הפיגוע במרכול, עמדו בחוץ מאות מיהודי צרפת, ביניהם גם אנשים חילוניים שאין להם שום קשר לדת, כשראו את צוות מתנדבי זק"א נכנסים למרכול לעבודת הקודש, הם מחאו לנו כפיים, כשהם ראו את הנקודה היהודית האמיתית, יהודים שעושים 'חסד של אמת' עם דם אחיהם שנשפך כמים".

















זקא גלריה צרפת רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד