כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אנטישמיות גואה

שלטים על חנויות בטורקיה: "הכניסה ליהודים אסורה"

בעלי חנויות בטורקיה אוסרים על לקוחות יהודים להיכנס לחנויות, פוליטיקאים טורקים מציעים הצעות חוק להקפאת נכסים של אזרחים טורקים בעלי אזרחות ישראלית ובצפון קפריסין. הושק קמפיין לאיסור מכירת קרקעות ליהודים וישראלים

דגל ישראל על הרצפה בטורקיה
דגל ישראל על הרצפה בטורקיה צילום: באדיבות המצלם

כשנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר שראש הממשלה נתניהו לא שונה מהיטלר, ושהתקיפות הישראליות בעזה דומות לרדיפות הנאצים של יהודים בשואה, הוא שיקף את רגשותיהם של בני ארצו כשהאנטישמיות בטורקיה מגיעה לרמות גבוהות.

דגלי ישראל הונחו על הקרקע בשווקים ברחבי טורקיה כדי שאנשים יוכלו לדרוך עליהם כשהם נכנסים לחנויות. דמותו של נתניהו נתלתה על גשר בעיר אפיונקראהיסר, ובאיסטנבול על שלטים מחוץ לחנויות נכתב שאסור ליהודים להיכנס. באנקרה, כרזה ענקית הציגה את נתניהו עם צלב קרס ופנים של חזיר ועליו כתובות המילים "ישראל רוצחת תינוקות", כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

אבל יש עוד. שלטים בסופרמרקטים קוראים להחרים סחורות ישראליות, ציורים של רחפנים איתם חמאס חצה לישראל כדי לתקוף את הדרום מעטרים את הקירות. בכרזות בכניסה לתחנות המטרו של איסטנבול נכתב "רציחות של ישראל" ומילים דומות רוססו על הכניסה לבית כנסת באיזמיר, אך באירוע זה, האחראי לכך נעצר.

הכותרות בעיתון היומי "ייני שפק", המזוהה עם מפלגת השלטון היו "חייבים לשים קץ למדינת הטרור הזו", בהתייחס לישראל, "העולם חייב להשמיד את הנגיף הזה" ו"נתניהו הוא השוחט של עזה".

ארדואן אף הגביר את הרטוריקה שלו לאחרונה כשאמר שחזון "הארץ המובטחת" של ישראל מסכן את השלמות הטריטוריאלית הטורקית ולכן ההגנה על טורקיה מתחילה בעזה.

הנשיא הטורקי רמז שאם עזה תיפול, תהיה לישראל הזדמנות להרחיב את שטחה. העיתון "סבאח" פרסם מפה המציגה את "הארץ המובטחת הישראלית" לכאורה, שכללה את צפון קפריסין שנמצאת בשליטה טורקית. זמן קצר לאחר פרסום המפות, הושק קמפיין להתנגדות למכירת קרקעות בצפון קפריסין, ליהודים בסיסמאות "כדי שלא נהפוך לפלסטין שנייה", ו"קידום הצעת חוק המגבילה מכירת קרקעות ליהודים וישראלים".

מפלגת החיזבאללה האיסלאמיסטית של טורקיה, שהיא חברה בקואליציה השלטת, הציעה לאחרונה הצעת חוק לשלילת אזרחות טורקית ממי שמחזיק גם בדרכונים ישראליים ולקחו חלק ב"רצח העם בעזה". על פי הצעת החוק, יש להקפיא את כספיהם ונכסיהם ולהעבירם לממשלה. "אם וכאשר נוכל ללכוד את אותם אזרחים שהשתתפו ברצח העם בעזה, בטורקיה, נטיל עליהם מאסר עולם", נכתב בהצעה.

איתמר אייכנר מדווח כי הצעת החוק לא צפויה להתקדם על רקע מחלוקות פוליטיות בין מפלגת חיזבאללה לארדואן.

אנטישמיות טורקיה מלחמת חרבות ברזל רג'יפ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד