כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תעזוב ב"ימים הקרובים"

ארה"ב תחזיר נושאת מטוסים מהים התיכון

ארה"ב תחזיר את נושאת המטוסים מהים התיכון. נושאת המטוסים ג'רלד פורד תעזוב את האזור בימים הקרובים. בדצמבר, אוסטין האריך את השהייה של הנושאת באזור, כדי לשמור על ההרתעה מכיוון שהמתיחות באזור נותרה גבוהה

ארה"ב תחזיר נושאת מטוסים מהים התיכון
נושאת מטוסים חדשה צילום: חיל הים האמריקאי

נושאת המטוסים ג'רלד פורד תעזוב את מזרח הים התיכון, לשם נשלחה לאחר תחילת מלחמת ישראל-חמאס באוקטובר, הנושאת תעזוב ב"ימים הקרובים", כך אמרו שני גורמים אמריקאים לחדשות ABC.

הפורד היא נושאת המטוסים החדשה והגדולה ביותר של חיל הים האמריקני, והיתה לקראת הנסיעה המבצעית הראשונה שלה כאשר היא הופנתה למזרח הים התיכון יום לאחר שמחבלי חמאס פתחו במתקפת פתע חסרת תקדים על ישראל ב-7 באוקטובר.

שר ההגנה לויד אוסטין שלח את הנושאת וחמש ספינות מלחמה נוספות כדי להרתיע את חיזבאללה בלבנון ובאיראן מלהרחיב את העימות , ואמר אז: "הנושאת נשלחה כחלק מהמאמץ שלנו להרתיע פעולות עוינות נגד ישראל או כל מאמץ להרחיב את המלחמה הזו לאחר ההתקפה של חמאס על ישראל". בדצמבר, אוסטין האריך את השהייה של הנושאת באזור, כדי לשמור על ההרתעה מכיוון שהמתיחות באזור נותרה גבוהה.

מקורות אמריקאים אמרו לרשת ABC כי ב"ימים הקרובים", הנושאת וספינות נוספות יחזרו לנמל הבית בוירג'יניה, כפי שתוכנן במקור כדי להיערך לפריסות עתידיות.

הבכיר האמריקני הדגיש כי חזרת הנושאת תעמוד בלוח זמנים, וכי גם עם החזרת הנושאת, לארצות הברית עדיין תהיה יכולת צבאית רבה באזור וגמישות, לרבות פריסת משחתות נוספות בים התיכון.

ארצות הברית נושאת מטוסים מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד