כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בצל סערת השרה

מפקדים בעזה וטייסי קרב: אין ירידה בתקיפות האוויריות ברצועה

בצל הסערה שהתקוממה על השרה סטרוק ששאלה בישיבת הממשלה האם התקיפות מן האוויר פחתו בימים האחרונים, מפקדים בשטח וטייסי קרב מעידים שאין כל שינוי, כי עם משנה זהירות בעקבות אירוע טראגי שבו שלושה לוחמים נהרגו בתקיפות מהאוויר

מפקדים בעזה וטייסי קרב: אין ירידה בתקיפות האוויריות ברצועה
מסוק קרב צילום: עופר צידון, פלאש 90

משיחות עם מפקדים בשטח וטייסי קרב, אין ירידה בתקיפות האוויריות ברצועה, יש הגדלת שולי הבטיחות בתקיפות סיוע לכוחות באירועים מתפרצים כהיתקלויות או זיהוי חשודים. זאת כדי לצמצם סיכוי לירי דו צדדי אחרי ששלושה לוחמים נהרגו בתקיפות מהאוויר. כך מדווח הכתב הצבאי של ynet יואב זיתון.

הוא מציין כי זה הגיע למצבים בהם מג"ד או מח"ט מבקש תקיפה מהאוויר והטייס משיב ב-"שלילי - אני רואה שעדיין יש חיילים קרובים מדי למטרה או מכוח שכן שעוד לא נכנסו למחסה".

לדבריו, מדובר בשיח מקצועי ולגיטימי בלחימה בשטח כה צפוף ומסוכן. בתקיפות מקדימות לפשיטות או "בחגורות אש" - אין שינוי. להפוך את זה לפחד מפגיעה בעזתים או לרצון לחסוך בחימושים - רחוק מהמציאות.

השיח עלה ביממה האחרונה בעקבות שאלה שהפנתה שרת ההתיישבות אורית סטרוק לראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף אליעזר טולדנו, האם נכונים הדיווחים כי צה"ל ממעט בימים האחרונים בתקיפות אוויריות ברצועת עזה. בעקבות הדלפת השאלה מתוך הישיבה הסגורה לתקשורת, ספגה סטרוק מתקפה חריפה מהפוליטיקאים משמאל וכן באולפנים והערוצים.

גם דובר צה"ל תא"ל דניאל הגיר התייחס לכך בהצהרתו היומית ואמר: "אין מקרה שבו כוח יבשתי לא קיבל סיוע באש מהאוויר או חילוץ אווירי תחת אש. חייהם של עשרות פצועים ניצלו בזכות טיפול רפואי וחילוץ אווירי. באשר לשיח על הוראות הפתיחה באש, אני רוצה להדגיש לציבור – אין שינוי בהוראות לחיילים ולמפקדים בעזה. חייל שמזהה איום באש – נדרש להפעיל את כל האמצעים שעומדים לרשותו כדי להסיר את האיום. כל אמירה אחרת היא פשוט לא נכונה".

עוד הוסיף כי "לצד זאת, אנחנו מתאימים את מדיניות האש המטכ"לית של צה"ל וכל הפעלת הכוח שלנו באזורים מרובי אוכלוסייה אזרחית באופן שיאפשר פגיעה באויב, לצד צמצום הפגיעה ככל הניתן במי שאינו מעורב".

 

תקיפה בעזה תקיפות בעזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד