י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לפיד על נתניהו: "ישראלי לא מנומס"

שר האוצר לשעבר התייחס לטקס בפריז ול'דחיפות' של נתניהו, ותקף גם את הבית היהודי: "תקומה - מפלגה קיצונית ימנית"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

יו"ר מפלגת 'יש-עתיד' יאיר לפיד נעל היום (ב') את כנס השיווק 2015 בריאיון אחד על אחד עם העיתונאי ניב רסקין במרכז הירידים בתל אביב.

לפיד נשאל מה הוא חושב על התנהלות ראש-הממשלה בפריז ואמר: "זה מחולק לשתיים. החלק הראשון הוא שזה טוב שיש לנו נציגות בכירה מהמדינה באירוע כזה. וששומעים את קולה של ישראל בקול ברור. האירוע הזה גרם לדעתי להתפכחות אירופאית. נגמרה התזה שבה מלחמה בטרור עושים בסובלנות ובהבנה, מלחמה בטרור עושים ביד קשה במודיעין ובלחימה בלתי מתפשרת.

"החלק השני- שנחשפנו אמש להתנהגות של הישראלי הלא מנומס. ראש ממשלה שנדחף בתור, צורת התנהגות לא מנומסת, בדיוק כמו שנהג נתניהו עם האמריקאים כאשר התחיל לאט לאט לחרב את היחסים שלנו עם ארה"ב ואני לא רוצה שזה יקרה לנו עם אירופה".

לפיד מדוע לא נכח בעצמו בפריז ואמר: "רציתי להיות שם, אבל לא נסעתי כי הרגשתי שלמדינת ישראל יש שם ייצוג יתר. רציתי להיות שם כי מה שקרה השבוע בצרפת זה אחד הדברים שהכי נוגעים בי. זה מתחבר לי ישירות לסיפור של אבא שלי בשואה. אבל ראיתי שלא היה מחסור במנהיגות ישראלית בטקסים ולכן לא נסעתי".

לפיד התייחס במהלך הראיון לפריימריז ב'תקומה' ואמר: "נפתלי הוא איש חייכן ונחמד להפליא אבל מאחוריו עומדת תקומה- מפלגה קיצונית ימנית. אורית סטרוק ובחור שנעצר ע"י השב"כ. ישבתי עם אורית סטרוק בכנסת- היא מפחידה. כל מי שמצביע לבנט צריך להבין את מי הוא מכניס לכנסת ביחד איתו. מדובר במפלגה שלא מעניין אותה מה קורה בצד הזה של הקו הירוק".

לפיד המשיך והתייחס למחלוקות שנתגלעו בינו לבין הבית היהודי: "היחסים עם הבית היהודי התקלקלו ביום שראינו שכל מה שמעניין אותם זה להעביר כספים מעבר לקו הירוק. אנחנו לא מפלגת שמאל וגם לגושי ההתיישבות מגיע שנעביר להם כספים אבל אמרתי זאת בעבר ואומר זאת שוב- גם קרית שמונה, באר-שבע, עוטף עזה והטיפול בעוני זקוקים לכסף לא רק גבעה נידחת בבית-אל. לא יכול להיות ששליש מהתקציב שמופנה למעונות יום כדי שאימהות יוכלו לצאת ולעבוד יועבר למועצה אחת בשומרון".
לפיד נתניהו דחיפה בנט תקומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד