י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
15.5 דונם

עשרות יחידות דיור ייבנו ביישוב החרדי

ליישוב רכסים יתווספו 180 יחידות דיור, לאחר שהיישוב כבר מונה כ-14 אלף נפשות. מי שזכתה במכרז רמ"י, היא קבוצת שובל שתבנה את יחידות הדיור על שטח של 15.5 דונם | במסגרת הפרויקט תיבננה דירות בנות 3,4,5 חדרים מותאמות לציבור החרדי אשר חלקן תהיינה במחיר מטרה

עשרות יחידות דיור ייבנו ביישוב החרדי
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שובל מתחמי מגורים בע"מ מקבוצת שובל זכתה במכרז רמ"י לבנית 180 יחידות דיור בישוב החרדי רכסים שליד צומת יגור. הישוב מונה כ 14 אלף נפשות והמכרז בו זכתה שובל הוא בשכונת הפרסה בשטח של כ 15.5 דונם המיועד לבניה רוויה.

ההצעה הזוכה של שובל תמחרה את מחיר הקרקע ב 1,050,000 כאשר הוצאות הפיתוח עומדות על 32,373,312 שקלים (מחיר השומה עמד על 27,735,702)

עד כה שווקה רשות מקרקעי ישראל כמחצית מיחידות הדיור המתוכננות. פרסום המכרז שבו זכתה שובל היה באמצע אוקטובר 2023 וכעבור חודשיים הוכרזו הזוכות.

לדברי ישי רוט, משנה למנכ"ל קבוצת שובל אנו מאמינים בישוב רכסים ובביקושים המתעצמים בו עקב מיקומו האסטרטגי על כביש 6. זה הפרויקט השני של קבוצת שובל בישוב רכסים כאשר במאי 2016 זכתה הקבוצה במכרז רמ"י לבניית 4 בניינים ו 124 דירות במסגרת פרויקט מחיר למשתכן אשר בנייתו הושלמה זה מכבר.

כמו בכל הפרויקטים של הקבוצה, שובל היא גם היזם וגם חברת הבניה של הפרויקטים שלה. במסגרת הפרויקט שבו זכתה שובל תבננה דירות בנות 3,4,5 חדרים מותאמות לציבור החרדי אשר חלקן תהיינה במחיר מטרה.

תכנית שכונת הפרסה ביישוב רכסים שפורסמה בשנת 2019 בשטח של כ- 884 דונם, כוללת 1890יח"ד (1800 מהן בשכונה החדשה), מרכז חדש ליישוב (מע"ר) שבו תוספת של 90 יח"ד (כעיבוי לשכונה קיימת בגבול הצפון-מערבי של המע"ר) ושטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור לסוגיהם וכן, כביש כניסה חדש ליישוב.

בשטח התכנית כלולים שטח גן לאומי מוצע ושמורת טבע מאושרת. קיימת התייחסות לתכנית במסגרת תמ"א 1 הקובעת כי מרבית שטחי השמורה והיער ייגרעו לטובת הקמת השכונה

בהיותו יישוב בעל אופי דתי חרדי מובהק, הוא מהווה מוקד משיכה לאוכלוסיה זו מכל רחבי צפון המדינה ואף יותר, מאחר שהיישוב מאפשר חיים בקהילה דתית ייחודית שאין לה חלופות הולמות באזור. ריכוז מוסדות החינוך החרדיים ברכסים מהווה כבר היום אבן שואבת לרבים.

לאור העובדה שרכסים מיצתה כבר את מרביתן המוחלטת של אפשרויות הגידול והבינוי למגורים שבתחום היישוב הקיים, התכנית נועדה ליצור שכונת מגורים המותאמת לצרכי תושביה ריכוז מגורים בצפיפות הולמת, ריבוי מבני חינוך לסוגיהם, נגישות רגלית נוחה לאוכלוסיה המאופיינת ברמת מינוע נמוכה, מבתי המגורים לגני הילדים ובתי הספר וכד'.

יחידות דיור רכסים בניה ברכסים פרויקט בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד