כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המלחמה בלמה את הגניבות

גם פוינטר קובעת: גנבי הרכב לא נחו ב-2023

שנת 2023 אופיינה בגידול של 120% בגניבות הרכב ביחס לשנה שעברה ובמפתיע מדובר בחדשות טובות, בגלל שלמעשה המלחמה בלמה את גנבי הרכב מפעילות. לפי נתוני פוינטר, העיר בה הגנבים מתמקדים בצורה המובהקת ביותר היא תל אביב, ש-10% מהגניבות מבוצעות בשטחה

גם פוינטר קובעת: גנבי הרכב לא נחו ב-2023
פנים הרכב לאחר גניבה צילום: פוינטר

גנבי הרכב עבדו בשנה שעברה (2023) בכל הכוח והישראלים סבלו - כך עולה מנתונים שמפרסמת חברת האיתור פוינטר. הדיווח הקודר של פוינטר מצטרף לדיווח של חברת איתור נוספת-

איתוראן שפרסמה את סיכום 2023 לאחרונה וקבעה גם היא שגנבי הרכב כבר לא מפחדים מכלום. לפי הדיווח של פוינטר, שנת 2023 אופיינה בגידול של 120% בגניבות הרכב ביחס לשנה שעברה ובמפתיע מדובר בחדשות טובות, בגלל שלמעשה המלחמה בלמה את גנבי הרכב מפעילות. אלמלא המלחמה, כך מעריכים בפוינטר, היה הגידול בגניבות הרכב מגיע ל-155%. בהקשר הזה חשוב להדגיש שהנתונים של חברת פוינטר מתייחסים כמובן רק לרכבים שבהם מותקנות מערכות איתור של פוינטר, כלומר לעתים מדובר ברכבים שאינם הזולים והפשוטים ביותר בשוק ולכן לא ניתן לדעת לפי נתוני החברה האם גנבי הרכב חושקים גם ברכבים האלה.

משחטת רכבים לאחר גניבה: קרדיט פוינטר

לפי נתוני פוינטר, העיר בה הגנבים מתמקדים בצורה המובהקת ביותר היא תל אביב, ש-10% מהגניבות מבוצעות בשטחה. במקום השני ברשימה נמצאת פתח תקווה עם 7.8% מסך הגניבות. במקום שלישי ירושלים עם 5.6% מסך הגניבות ואחריה רמת גן עם 5.3% ובמקום החמישי באר שבע עם 5.1%. באופן מעניין, פוינטר מדגישה כי מאז פרוץ המלחמה הגנבים מעדיפים לעבוד בתל אביב בגלל שבמקומות אחרים הם מרגישים שיותר קשה להם. כך, בשלושת חודשי השנה האחרונים קפץ היקף הגניבות בתל אביב ב 50% וגם הערים שסביבה (רמת גן, גבעתיים, חולון) סובלות מהתופעה. הסיבה לכך לפי פוינטר היא התגברות של פעילות המשטרה באזור קו התפר.

מבחינת שנות הדגם שהגנבים מעדיפים, הכי טוב חדיש. כך, כלי רכב משנת 2023 מהווים 5%, כלי רכב משנת מודל 2022 מהווים 13% כלי רכב משנת מודל 2021 מהווים 24% מכלל הגניבות, כלי רכב משנת 2020 מהווים 17% מגניבות הרכב, כלי רכב משנת מודל 2019 המהווים %11% מכלל הגניבות כלי רכב משנת מודל 2018 עם 10% מכלל הגניבות.

פוינטר גם מציינת כיצד הגנבים לוקחים לנו את האוטו ומתברר שיש להם הרבה יותר ממברג ופטיש. 85% מהגניבות בוצעו באמצעות מכשיר שנקרא "משבש סלולארי" שמפריע למערכות האיתור של הרכב לעבוד. מעבר לכך הגנבים משכפלים מפתחות רכב בלי ללכת לחנות המפתחות: הם מתחברים למחשב הרכב עם מפתח "ריק" ועובדים על מחשב הרכב לחשוב שהבעלים הוא זה שמתניע. 42% מניסיונות הגניבה התבססו על שיטה זו. ב 27% מהגניבות המחשב של הרכב הוחלף במחשב פרוץ מראש – ו 12% מהגניבות היו מהסוג הכי מפחיד: הגנבים פרצו לבית כדי לקחת את המפתח.

 

 

גניבת רכב השחתת רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד