י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגראי"ל ליהודי צרפת: אני חושש מעלייה לישראל

חברי הקהילה היהודית בצרפת פנו לגראי"ל שטיינמן להתייעצות באשר לדילמה הקורעת את הקהילה: האם לעלות ארצה או להישאר בגולה? • הגראי"ל לא תמך בעלייה מיידית ארצה, למרות החרדה ממגל הטרור: "אני חושש ממה שעלול לקרות לכם בעלייה לישראל" • בתגובה לפיגוע אמר: "כל ישראל ערבים זה לזה - פעם זה כאן ופעם זה כאן"

הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר

הטבח במרכול 'היפר כשר' בצרפת: הגראי"ל שטיינמן הגיב לאירוע הטרור בפריז בו נרצחו ארבעה יהודים הי"ד ואמר: "כל ישראל ערבים זה לזה, פעם יש קורה משהו כאן, ופעם קורה משהו כאן".

עוד ביום שישי, כאשר המחבל המוסלמי עמאדי קוליבאלי השתלט על המרכול הכשר, עודכן הגראי"ל בנעשה.

מקורביו ביקשו כי יתפלל למען הלכודים. הגראי"ל נאנח עמוקות והתפלל כי לא יארע להם שום רע, כפי שמעיד מקורבו והחברותא שלו - הגרמ"י שניידר. בסיום התפילה, אמר הגראי"ל: "כל ישראל ערבים זה לזה, פעם זה כאן ופעם זה כאן".

ביממות האחרונות, פנו אל הגראי"ל מספר תושבי צרפת והתייעצו עמו אם לעלות ארצה. הגראי"ל ביקר לפני כשלוש שנים בקרב הקהילה היהודית בצרפת, ומאז שומר על קשר הדוק עם מנהיגי הקהילות המקומיות.

הגראי"ל לא הכריע באשר לשאלה אם לעלות ארצה או לא, ונראה שלפי דעתו יש לשקול היטב את הדבר ולא לרוץ לעלות ארצה.

לאחד מחברי הקהילה היהודית בצרפת שפנה אליו בשאלה בעניין, אמר הגראי"ל כי, "יש לחשוש מעלייה לישראל", ונראה היה שאין דעתו נוחה בכך.

הדילמה, אם לעלות ארצה או לא, קורעת בימים אלה את יהדות צרפת,

בעוד וראש הממשלה בנימין נתניהו, קורא ליהודי צרפת לעלות ארצה, הארגונים היהודים המקומיים מתנגדים לכך וטוענים שעל הקהילה להתמקד בדרישה משלטונות צרפת להגביר את תחושת הביטחון.
הרב שטיינמן פרי חיים שניידר צרפת פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד