כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בארץ ובחו"ל

הבנות להסכם קיבוצי חדש: מאות עובדי משרד החוץ ייהנו

הצדדים הגיעו להבנות על ההסכם שיחול על כ-1,200 עובדי המשרד בארץ ובחו"ל, וכולל, בין היתר, קליטת עובדים נוספים לשירות החוץ, ושיפור תנאי ההעסקה בדגש על עובדים עם שכר נמוך | לאחר סיום עבודת המטה, ייחתם ההסכם בין הצדדים

הבנות להסכם קיבוצי חדש: מאות עובדי משרד החוץ ייהנו
משרד החוץ בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההסתדרות, משרד החוץ ומשרד האוצר הגיעו להבנות אתמול (ראשון) על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם הקיבוצי, שייחתם בשבועות הקרובים לאחר סיום עבודת המטה, יחול על יותר מ - 1,200 עובדי המשרד בארץ ובחו"ל. 

ההסכם מסדיר את נושא תקני העובדים במשרד החוץ, לצד נוהל קידום עובדים. ההסכם יאפשר לגייס צוערים איכותיים לשירות החוץ, בין השאר, בזכות עדכון של טבלאות השכר, עם דגש על צמצום פערים לעובדים עם שכר נמוך. יתר על כן, לראשונה, הוכנס מודל לתמרוץ לימודי שפות, שיאפשר למשרד להכשיר דיפלומטיים לשליטה בשפות שונות, למשל: ערבית, רוסית, גרמנית וספרדית.

כמו כן, ההסכם כולל שיפור בשכר ובתנאי ההעסקה לעובדי משרד החוץ בחו"ל ולבני משפחותיהם שעובדים בנציגויות ישראל ברחבי העולם.

הממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, אפי מלכין אמר: ״אנו שמחים על ההגעה להבנות. מדובר בצעד ראשון בדרך להסכם שכר לעובדי ועובדות משרד החוץ לאחר שנים של סכסוך במשרד. ההסכם צפוי להביא להנהלת המשרד כלים לצורך שיפור פעילות המשרד לצד ביצוע רפורמה בנושא התקנים והתאמת עבודת המשרד למקובל בשאר משרדי הממשלה וכן להביא לפתרון סוגיות שהיו במחלוקת בשנים האחרונות. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי על שיתוף הפעולה. אני מודה במיוחד לצוות גופי חוץ וביטחון באגף השכר על העבודה המקצועית והמאומצת – טלי אוברמן, נוי סופר לאור, עידן ליפינר ונועם שוורץ״.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד אמר: "עובדי משרד החוץ פועלים בשגרה ובחירום למען מדינת ישראל בזירה הבין לאומית. במיוחד בימים אלה, העובדים המסורים הללו מהווים את חזית ההסברה שלנו בארץ ובחו"ל, ויוצרים שיתופי פעולה חוצי מדינות שתומכים בחוסן הלאומי, ונלחמים למען האמת של ישראל בכל רחבי העולם. היום ברור מתמיד שחייבים לדאוג לחיזוק שירות החוץ, ולכן שמנו קץ לסכסוך עבודה של חמש שנים, בעבודה משותפת של הסתדרות עובדי המדינה עם משרדי החוץ והאוצר, יחד עם הועד. נמשיך לחזק את המגזר הציבורי שחיוני למען כל אזרחי מדינת ישראל".

 

 

משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד