כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תשעה יתומים

משבעה לחתונה: הטרגדיה של משפחת לנקרי

בני משפחתו של האברך הצדיק הרב נפתלי לנקרי זצ"ל, שנפטר בגיל 61 מסיימים את ימי ה'שבעה' • הותיר אחריו תשעה יתומים שמתוכם התחתנו רק שלושה • אחד הילדים מתחתן בשבוע הבא

משבעה לחתונה: הטרגדיה של משפחת לנקרי
בית אבלים במשפחת הרב לנקרי צילום: באדיבות המצלם

הבית שברח' כף החיים 8 בביתר עילית, הומה מאדם. אנשים באים, בפנים נפולות. אווירה קדורנית שולטת פה. דמעות זולגות על לחיי האבלים, וגם המנחמים בוכים יחד איתם. קשה להכיל כל כך הרבה כאב, קשה להכיל את העובדה שהאיש היקר הזה, החייכן והשקדן, הלך למנוחות, והותיר אחריו אלמנה ויתומים, מלאי כאב ואנחה.

לתרומה ל-6 היתומים הקליקו כאן>>>

הרב נפתלי לנקרי היה מחשובי בני העלייה בעיר, תמיד ראו אותו שוקד על התורה והעבודה. צהלתו היתה נסוכה בקביעות על פניו. גם כשסבל ייסורים קשים ומרים, היה שומר את כאבו בלבו, ולא מפגין אותו החוצה.

לפני כעשור לקה במחלת הסוכרת, וכל התרופות והטיפולים שקיבל לא עזרו לייצב אותה כראוי. כתוצאה מכך התדרדר מצבו הבריאותי הכללי, ולפני שנתיים וחצי לקה בלבו במהלך הלווייתו של אביו המנוח. מההלוויה הוא הובהל לצנתור דחוף בבית החולים. מאז הוגדר גם כחולה לב בסיכון גבוה.

באחרונה סבל מאנמיה חריפה, מדי שבועיים היה צריך לקבל מנת דם כדי לחזק את גופו, ובתקופה האחרונה כבר היו פצעים באבריו הפנימיים כתוצאה מהחולשה הנוראית, הוא סבל ייסורים קשים ומרים, ואפילו עבר החייאה אחת כשבועיים לפני שנפטר. בסופו של דבר נכנע גופו החלוש למחלות הרבות שתקפו אותו, והוא השיב נשמתו ליוצרה, מבלי שהספיק לראות את בנו מתחתן.

מחר יקומו בני המשפחה מהשבעה, ולא יהיה להם אפילו זמן להתאושש ממנה. הם יצטרכו לפצוח בהכנות אחרונות לקראת חתונת הבן שתתקיים בשבוע הבא.

אביהם זכה לחתן בחייו שלושה מבין תשעת ילדיו, ולקח על עצמו עול כבד של חובות שאיתם התמודד באמצעות חלוקה לתשלומים קטנים ככל האפשר. כעת, הם מרגישים אבודים, חייבים לעזור לחתונת האח, לכסות את החובות הכבדים, ולהכין את הקרקע לקראת נישואיו חמשת הילדים הנוספים.

"המשפחה נותרה עם הכנסה זעומה של האם", מספר אחד מידידי המשפחה, "בעוד כשבועיים תתקיים החתונה של אחד הילדים, ויש לה עוד חמישה ילדים לחתן אחריו. המשמעות היא שהמשפחה ניצבת בפני קושי כלכלי עצום, והיא חייבת לקבל עזרה דחופה מהציבור כולו, כדי שהיתומים הבוגרים יוכלו להתקיים בכבוד ובעז"ה גם להתחתן בכבוד".

לתרומה ל-6 היתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד