י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'יתד' נגד יוזמת האחדות של 'משפחה': "שעטנז"

מכתב למערכת מאת "תלמידי הגראי"ל שטיינמן בכולל פוניבז'" תוקף את יוזמות "השלום", ומצטט את מכתב הגראי"ל משנת תשי"ט

הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר

יוזמת עיתון 'משפחה' לאחד את המפלגות החרדיות לרשימה משותפת זוכה הבוקר (ג') לתגובה נזעמת ב'יתד נאמן', בטאונה של סיעת 'דגל התורה'.

יש לסייג ולומר כי אמנם מדובר במאמר לא רשמי, הנכתב על ידי תלמידיו של הגראי"ל שטיינמן בכולל פוניבז' ופורסם במדור 'רשות הרבים', אך בהחלט יש בפרסומו אמירה ברורה, וליודעי דבר ברור היטב כי "אין יותר רשמי ביתד ממכתב למערכת".

במכתב כותבים תלמידי הגראי"ל: "לאחר שהמפלגה ה"דתית לאומית" הפכה להיות באופן מוצהר "חילונית דתית לאומית", ושבקה לחלוטין כל זיקת מחויבות כלשהי עם הדת מסתובב ציבור של דתיים ממזרחי שאינם מסוגלים להצביע למפלגה חילונית ומבקשים ליצור חזית עם מפלגות חרדיות.

"והיות וגם בקצה המחנה עולים כעת על ידי כלי תקשורת פסולים ושבועונים שנותנים במה לרעיונות עוועים מסוג זה בתורה "אופציה", אפשרית שצריך לבחון אותה, של חיבור שעטנז בין מפלגות היראים לדבר ה' ובין מפלגות לאומניות מתוך תקוה להיות יחד עם חוגים מהמזרחי שעדיין קיים אצלם איזה חיבור אל הדת".

במכתב מצטטים התלמידים מכתב שכתב הגראי"ל שטיינמן לפני חמישים וחמש שנה בקיץ תשי"ט, יחד עם גדולי ישראל וראשי ישיבות ושיועד למרכז אגודת ישראל הרב יצחק מאיר לוין, בו הם יוצאים כנגד הקמת חזית דתית מאוחדת, שפירושה "הסכמה על דרכם והשקפתם של הדתיים לאומיים", כך נכתב.

בסיום המכתב כותבים אברכי כולל פוניבז': "אנו רואים חובה לעצמנו שוב לפרסם את דעת מרן שליט"א ולהודיע קבל עם ועולם כי נצא ללחום מלחצת מצווה בגלוי בזה ככל אשר יורנו מרן רבינו שליט"א נגד כל מי שיעלה רעיונות פסולים אלו וק"ו מי שיעשה כן בפועל".
יתד נאמן התקפה הרב שטיינמן לאומניות עיתון משפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד