כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ותחיינה את הילדים

מגמה מדאיגה: "נשים חרדיות רבות במצוקה לפני הלידה"

האם הנשים החרדיות גם שוקלות להפסיק הריון? כיצד התבטא מרן הרב עובדיה יוסף באשר להצלת תינוק? ואיך אגודת אפרת קשורה לחיילים בחזית הלחימה? • מנהלי אגודת 'אפרת', בשיחה מרתקת עם מגוון תובנות מפתיעות לקראת 'שבת שמות', בה כולנו עדים לחשיבות העצומה שקיימת בהצלת תינוקות

מגמה מדאיגה: "נשים חרדיות רבות במצוקה לפני הלידה"
תינוקת צילום: freepik

מצוקה כלכלית הולכת וגוברת, קשיים זוגיים, בעיות בריאותיות ועוד - אלו רק חלק מהסיבות בגינן נשים רבות בישראל שוקלות כיום להפסיק את תהליך ההיריון בטרם עת. אם לפני אלפי שנים, היו אלו המיילדות הצדיקות שעמדו מול גזירות מצריים וחוו לחצים אדירים להימנע מלהביא את הילדים שכה רצו לעולם, היום עומדים לצידן של האמהות מתנדבות ומתנדבים של אגודת אפרת.

להצלת ילד והבאת חיים לעולם, לחצו כאן>>>

הרב חגי גולדשמידט שליט"א יחד עם ניר סלומון עומדים היום בראש אגודת 'אפרת' התומכת באלפי נשים בשנה כדי שיוכלו להביא את התינוק שלהן לעולם בנחת וכבוד." אגודת אפרת שפועלת כמעט 5 עשורים תחת הנהגתו של הד"ר האגדי, ד"ר אלי שוסהיים זצ"ל זכתה להציל כבר מעל ל-86,000 תינוקות", משתף הרב גולדשמידט.

"אנו חווים בשנים האחרונות עלייה באחוזי הנשים במגזר החרדי שחושבות על הפסקת ההיריון". משתפת ראש מחלקת הסיוע באגודת אפרת העובדת הסוציאלית רות תדהר. "באופן מפתיע ישנם זמנים שנראה שאחוזי הנשים ששוקלות הפלה במגזרים אלו אינו שונה מחלקן באוכלוסייה". עוד מוסיפה "ניתן לומר כי תקופת המלחמה אפילו הגבירה את התופעה של נשים השוקלות הפלה. נשים נמצאות במצב של מצוקה וחוסר ודאות וזה מביא אותן לשקול את הצעד הזה. אנחנו מחוייבים לעמוד לצידן ולתת להן להחליט מתוך ידיעה שהן לא לבד"

לטענתה, המצוקה בה מצויות אותן נשים, מקשה על שיקול דעת נקי. "אין ספק שרוב הנשים שבהריון ובמיוחד במגזר החרדי לא היו חושבת על צעד כזה, לולא ההרגשה שהגיעו למצב קיצון. תחושה של לחץ כלכלי או הרגשה של חוסר אונים וחוסר ברירה הם הגורמים להן לפעול מתוך לחץ ולא מאפשרות את השקט הנדרש כדי להקשיב לרצונן הפנימי".

אולם לצד האתגרים, ישנם גם סיפורים מרוממים ומרגשים המדגישים את חשיבותה של אגודת אפרת לאורך כל השנה, ובפרט בימים אלו. בתחילת המלחמה מתוך הבנה שישנם ככל הנראה אלפים רבים של חיילים שהם עצמם "ילדי אפרת", יצאו באגודת אפרת במבצע חלוקת ביגוד חם לחיילים וחיילות באזורי הלחימה. "מעל 9,000 סופטשלים, אלפי כובעים, כפפות, וגרביים חולקו". מספר ניר סלומון. "הייתה לנו ערכה של אלפי סופטשלים שאספנו עבור החיילים. חילקנו כמעט את כולם ונותרו לי כ-300 אחרונים. יום אחד התקשר אלי אבא של חייל שממש התעקש שנביא ליחידה המובחרת שבנו משרת בה בתוך הלחימה בעזה סופטשלים. הסברתי לו שלא נותרו לי הרבה, אבל הוא המשיך להתעקש ואמר שהוא זקוק ל-280 סופטשלים. ישר הבנתי שיש פה משהו שמיימי. אמרתי לו, אני אבדוק מה ניתן לעשות אבל הבהרתי לו שישנם אחרונים ולא בטוח שנוכל לספק. האבא הפציר בי ואמר שהוא זוכר שלפני 20 שנה אגודת אפרת עשתה ככל שיכלה כדי לוודא שהם לא יהיו לבד. האבא שיתף שהוא זוכר שהבן נולד והם חזרו הביתה מבית החולים והוא לא האמין למראה עיניו כשראה חבילה שלימה הכוללת מיטה חדשה, עגלה, בגדי תינוק, אמבטיה ועוד, שהגיעו מאפרת. הוא הפציר בי ואמר תודה שנלחמתם על חייו אבל כעת הוא נלחם בעזה על חיינו. כמובן שהעמסתי את הרכב באמצע הלילה והבאתי להם לבסיס את המעילים החמים".

תמיכה גורפת

הפעילות הפוריה של אגודת אפרת (באופן דו משמעי), זוכה להסכמה גורפת מקיר לקיר בקרב גדולי ישראל. "יש סיפור מרתק שניתן לצפות בו ביוטיוב, בו נראית אישה מבקשת מהרב עובדיה יוסף זצ"ל, שיבוא לחתונת בנה והוא מסביר לה שהוא לא פנוי לכך. היא המשיכה להפציר בו מתוך טענה שהילד הגיע לעולם בזכותו, כיוון שהיא רצתה להפיל והוא הפנה אותה בזמנו לאגודת אפרת שסייעו לה בשעות הקשות. אז מרן התרצה לבקשתה". אמירה מפורסמת נוספת היא ההתבטאות הנדירה של הגרש"ז אוירבך. "הרב אוירבך אמר לד"ר שוסהיים את הדבר המדהים הבא: 'כתוב, שכל המלמד את בן חברו תורה כאילו ילדו. אני שלימדתי תורה, כאילו ילדתי, אבל אתם שמצילים נפשות כפשוטו, הם כפשוטו ילדים שלך'".

ותחיינה את הילדים

כמדי שנה, באגודת אפרת יוצאים בקמפיין נרחב להעלאת המודעות לנושא הכאוב וכן עבור גיוס תמיכה בפעילות האגודה. "שבת שמות, היא השבת בה התורה מדגישה עבורנו כמה חשוב לפעול למען הצלת ילדים ואף מגדירה את פעולת ההצלה של המיילדות בלשונה "ותחיינה את הילדים". יש לנו זכות להביא חיים לעולם וכל מי ששותף לזה, שותף להבאת ילדים לעולם, פשוטו כמשמעו. במהלך הקמפיין החשוב, כל מי שתורם 4500 ש"ח, שזהו הסכום הדרוש לתמיכה באותן יולדות, מקבל תעודה עם שם של הילד אותו הציל ובזכותו הוא בא לעולם".

"שנזכה כולנו להיות שותפים למצווה כה נעלה וחשובה ונמשיך להביא אור וחיות לעולם. בשעה זו שאנו מתפללים לאבינו שבשמיים שישמור על חיילינו בחזית, הצטרפו אלינו בהצלת תינוקות בעורף", מפטיר לסיום.

להצלת ילד והבאת חיים לעולם, לחצו כאן>>>

 

אפרת הפלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד