י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מוביל חדש מונע הצפת נחל דולב במודיעין עילית

בשורה לתושבי מודיעין עילית: לאחר שנים של הצפה על ידי נחל דולב, הושלמה בניית מוביל המים; ונחל דולב חבר לנחל מודיעין

נחל חפציבה. צילום: נפתלי איזנברג - סופר סטודיו
נחל חפציבה. צילום: נפתלי איזנברג - סופר סטודיו

נחל חפציבה במודיעין עילית ידוע כמי שגרם לאסונות במשך שנים, והיה עולה על גדותיו מידי שנה בשנה - בימים האחרונים הושלם שלב א' בבניית מוביל מים ענק בכניסה לשכונות המזרח, אבי עזרי, חפציבה, וגרין פארק בעיר, אשר ימנע את הצפת נחל דולב על כיכר הכניסה לשכונות, כשהוא מחבר את נחל דולב לנחל מודיעין, וזאת לאחר עבודות שנעשו במקום במשך חמישה חודשים.

הקמת מובל המים הענק מתחת לכיכר הכניסה לשכונות, בגובה שמונה מטרים וברוחב חמישה מטרים, באופן שמשאית סמיטריילר יכולה לעבור בו, נעשתה לאחר מאבקים בלתי פוסקים וקשיים בירוקרטים עימם התמודד ראש העיר יעקב גוטרמן, שאף דאג למימון הקמת המובל ע"י משרדי הממשלה עבור חברת מע"צ.

גורמים בעיריה אומרים לבחדרי חרדים כי מאחר ומדובר בעבודות תשתית בכניסה לשכונת מגורים מאוכלסת בתושבים וצמודה לקריית חינוך ענקית עם אלפי ילדים, בה עוברות כל תשתיות החשמל, המים, הביוב והתקשורת, והעבודות כרוכות בהכנסת כלים כבדים לחפירה בעומקים גבוהים, תוך הסטת תנועת כלי הרכב והולכי הרגל, בצירוף החשש מאירועים בלתי צפויים בלו"ז כה צפוף ומכל מיני גורמים שהפריעו לקידום הפרויקט במצב סטטורי לא ברור, חששה מע"צ להתחיל בעבודות, שמא לא תצליח לשמור על שגרת חיים וצמצום הפגיעה ולהדביק את קצב העבודות עוד לפני בוא החורף.

החברה אף לא חשה מחויבות לביצוע העבודות הללו שנכפו עליה ע"י אלוף הפיקוד וראש המנהל האזרחי שהם האחראים במקום, משום שלטענתה האחריות על הכביש אינו באחריותה. המצב הסבוך גרם לכך שהעבודות נדחו שוב ושוב, כאשר החברה חוששת לקחת אחריות בביצוע העבודות בתנאים האמורים.

בנוסף ערכה חברת מע"צ עוד ועוד בדיקות ותכניות כדי להבטיח את עצמה מדברים בלתי צפויים, כאשר כל הביטחונות הללו העלו את תקציב העבודות לסכומים עצומים ובלתי ריאליים, מה שגרר עיכובים נוספים.

כזכור בחודש אדר בשנה שעברה, כאשר חלפו כמעט שנתיים מהשגת התקציב ודבר לא נעשה, נכנס גוטרמן לעובי הקורה והודיע כי הוא נוטל על עצמו את האחריות לנושא, על כל החששות האמורים, ואף הציע שהעירייה תהיה קבלן המשנה של חברת מע"צ, על מנת לעקוף את הבעיות השונות ולהתחיל בביצוע העבודות באופן מיידי.
חפציבה נחל מודיעין עילית תושבים מובל מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד