כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעוד שבועיים

עוד חברה מעלה מחירים בעשרות אחוזים: חשש מהתייקרות הצ'ולנט

לאחר שאמש דווח על כך שיבואנית הענק 'שסטוביץ' דורשת עליית מחירים של כעשרה אחוזים על כמה ממצריה, כעת גם 'סוגת' מצטרפת לחגיגה

עוד חברה מעלה מחירים בעשרות אחוזים: חשש מהתייקרות הצ'ולנט
מכירת צ'ולנט צילום: פלאש 90

'סוגת', יצרנית המזון המובילה בתחום הקטניות בישראל, הודיעה על העלאת מחירים על חלקים מוצריה בשיעור של עד עשרות אחוזים. כך למשל, החברה מבקשת לייקר את השעועית והקינואה בשיעור של 40%. זאת בנוסף לחומוס, לעדשים ולקטניות נוספות שיתייקרו אף הם בשיעור של עד 20%. כמו כן, טונה בשמן זית תתייקר ב-14% סוכר לבן בצנצנת 1 ק"ג ב-13% ועוד. ההודעה של החברה מתייחסת להתייקרות שתכנס לתוקפה בעוד כשבועיים.

התייקרות של השעועית בשיעור ניכר עלולה להכביד על בעלי ה'צ'ולנטיות' שמשתמשים במוצר בסיסי זה להכנת המאכל הפופולרי שנאכל ב'ליל שישי' וכמובן בבוקר יום השבת. יצוין כי בשלב זה בידי רשתות השיווק קיים מלאי של סחורה במחיר הישן, אך במידה וההתייקרות תאושר המחיר הגבוה יגולגל לצרכנים.

רק אמש דווח כי יבואנית הענק 'שסטוביץ' דורשת עליית מחירים של עשרה אחוזים על כ-15 אחוזים ממוצריה, כאשר ההתייקרות תכנס לתוקפה בחודש הבא. בין היתר החברה מייבאת את מוצרי קולגייט, אג'קס, פלמוליב, ברילה ועוד מאות מוצרים אחרים. בנוסף החברה מייבאת גם את המותגים המוכרים 'תה פומפדור', חטיפי 'פריי', שימורי עגבניות, מיונז ושוקולד 'צ'וקטה'. 

החשש הוא כי העלייה במחירים הכללית במשק עלולה להשפיע לרעה על מדד המחירים לצרכן, שיפורסם בעוד כשבועיים, דבר שיאלץ את נגיד בנק ישראל לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע למדיניות הורדת הריבית בה החל היום עם הורדת הריבית לרמה של 4.5%.

ברקע הדברים, ישנו חשש של הבנק מפני התפרצות של רכישות שהיו בהמתנה עד כה שיבואו עם סיום השלב הנוכחי במלחמה. כך אירע בסוף מגפת הקורונה כאשר אנשים יצאו בסבבי רכישות ענקיים שנוצרו בשל הביקושים שהיו עצורים במשך הזמן ובכך גורמים לעליית מחירים.

 

 

העלאת מחירים התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד