י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כתב אישום מתוקן נגד שלושה פעילי 'להב"ה'

בכתב האישום המתוקן נוספו לשלושת פעילי להב"ה האשמות בתמיכה בארגון טרור, ובהסתה לאלימות ולגזענות

שלושת הנאשמים, צילום: פלאש90
שלושת הנאשמים, צילום: פלאש90

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד נועה עזרא-רחמני, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום מתוקן נגד יצחק גבאי, שלמה רחמים טויטו ונחמן טויטו, שלושה פעילים בהתארגנות "להב"ה – למניעת התבוללות בארץ הקודש", שהואשמו על ההצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים.

כתב האישום המתוקן הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לאחר שהוצגו בפניו ראיות חדשות, ומייחס לנחמן טויטו בנוסף לעבירות שייוחסו לו בכתב האישום המקורי, גם עבירות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות בנוגע לאירוע ההצתה. כמו כן, מואשמים נחמן טויטו ויצחק גבאי בעבירות של הסתה ותמיכה בארגון טרור ביחס לפרסומים בפייסבוק, לשם הועלו הודעות כמו "דיי, מוות לערבים נמאסס מהם שואה לעשות להם".

בכתב האישום המקורי הואשמו השלושה בהצתה, בהתפרצות לבניין שאינו מקום מגורים ובהשחתת פני מקרקעין. בכתב האישום המתוקן מואשם נחמן טויטו גם בהסתה לאלימות, בהסתה לגזענות ובתמיכה בארגון טרור. גם ליצחק גבאי יתוסף סעיף של הסתה ותמיכה בארגון טרור.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

צפו בתיעוד של כיבוי האש מבית השפר לאחר השריפה

העבירות הללו מתווספות לעבירות שייוחסו לשלושת הנאשמים בכתב האישום המקורי: הצתה, התפרצות לבניין שאינו מקום מגורים והשחתת פני מקרקעין.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

עורכי הדין של הנאשמים, איתמר בן גביר ואביחי חג׳בי מסרו בתגובה כי מדובר בנסיון נואש לשוות נופך מחמיר למעשים שמיוחסים לנאשמים ובכך להשפיע על החלטת בית המשפט לשחררם.
להבה פעילים הצתה הסתה וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד