י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המשטרה דורשת להעמיד לדין רבש"ץ שירה במחבל

נער פסלטיני שתקף את היישוב בית חגי, טוען כי נורה בזרועו על ידי רבש"ץ היישוב • השופטת נזפה במשטרה

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

שופטת בית משפט השלום חנה מרים לומפ הטיחה ביקורת קשה במשטרת חברון, אשר ביקשה היום (ג) מבית המשפט להאריך את מעצרו של רבש"צ בית חגי שבדרום הר חברון בשלושה ימים.

בשבת האחרונה, הגיעו לשער הישוב מספר ילדים ערבים מהכפר הסמוך והחלו ליידות אבנים לעבר הכניסה לישוב. על פי הדיווח, רבש"ץ הישוב יצא לעברם והרחיק אותם מהמקום. שעות ספורות לאחר מכן דיווחו ערבים כי אחד הילדים נפצע קל מירי בידו. גורמים בצה"ל פנו לרכז הבטחון - שהכחיש כי ביצע ירי.

המשטרה טוענת כי הרבש"צ ירה לעבר הערבים שחדרו ליישוב, וכי כתוצאה מהירי נפצע נער ערבי. כמו כן נחשד הרבש"צ בשיבוש הליכי משפט.

אתמול (שני) הוארך מעצרו ביום אחד, והיום הגיעו חוקרי המשטרה עם בקשה להאריך את המעצר בשלושה ימים נוספים. אלא שבית המשפט קיבל את טענותיו של עורך הדין איתמר בן גביר כי המשטרה לא ניצלה כיאות את 24 השעות שעמדו לרשותה.

בין היתר אמרה השופטת "בהחלטתי היה על המשטרה לבצע שלוש פעולות חקירה, אך הן לא בוצעו מבלי שיהיה למשטרה הסבר כך שאין בידי חומר חקירה נוסף שיכול לחזק את החשד כנגד המשיב שכפי שציינתי לא היה בעוצמה גבוהה בעניין עבירת הפציעה".

השופטת שחררה את הרבש"צ למעצר בית למשך שלושה ימים. פרקליטו איתמר בן גביר אמר "אנו מרוצים מההחלטה אך צר לי שמשטרה עצרה את הרבש"צ. אנו דורשים כי הנער שנטען כי נפצע, ייחקר במשטרה ויסביר מדוע חדר ליישוב יחד עם אחרים, הרבש"צ עומד על גרסתו שלא ירה גם אם היה מבצע ירי היה צריך לקבל צלש".
שופטת ירי רבשץ בית חגי משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד