ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אלו הזכאים

בשורה אדירה לאזרחים: ביטוח לאומי מעלה את הקצבאות

הקצבאות שיעלו הן כלל קצבאות הנכות לרבות נכות כללית, שירותים מיוחדים, מונשמים, ילד נכה, אזרח ותיק לנכה, וכמובן הדיסריגרד של חוק לרון, הסכום שמותר להרוויח מעבודה מבלי שקצבת נכות תקוזז

בשורה אדירה לאזרחים: ביטוח לאומי מעלה את הקצבאות
ביטוח לאומי צילום: פלאש90

המוסד לביטוח לאומי הודיע באופן רשמי על העלאת הקצבאות בשנת 2024 בעקבות המדדים השונים, בהן גם קצבאות הנכות אשר הוצמדו לשכר הממוצע במשק בעקבות חוק הנכים שהוביל ארגון "נכה לא חצי בן אדם" בשנת 2018. 

הקצבאות שהיו מוקפאות עד אז נשחקו באופן דרסטי. עם העברת החוק הן כמעט הוכפלו, וכאמור בזכות ההצמדה מתקיימת העלאה משמעותית כל שנה באופן אוטומטי ובאופן משמעותי. בינואר 2023 בוצעה עלייה דרמטית של 9.5% בעקבות הקפאה נוספת בגלל הקורונה, וכעת תתקיים העלאה "טבעית" של 5.6%.

חשוב לציין כי גם ההעלאה השנתית הוטלה בספק רב בעקבות המלחמה והחלטת הממשלה להקפיא חלק מהעליות המתוכננות במשק, לרבות שכר חברי הכנסת והשרים. בעקבות פגישתם של מובילי ארגון "נכה לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן וחנן טל, עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוחלט באופן סופי כי קצבאות הנכות יעלו כמתוכנן החל מהקצבה שתשולם ב-28.1.

הקצבאות שיעלו הן כלל קצבאות הנכות לרבות נכות כללית, שירותים מיוחדים, מונשמים, ילד נכה, אזרח ותיק לנכה, וכמובן הדיסריגארד של חוק לרון, הסכום שמותר להרוויח מעבודה מבלי שקצבת נכות תקוזז. סכום הקצבה הכללית יעלה מ-4,063₪ ל-4,290₪. סכום הדיסריגרד ליחיד יעלה מ-5,963₪ ל-6,297₪. כך שהסכום הכולל של קצבה והכנסה אפשרית מעבודה יעמוד על 10,587₪. יתר סכומי הקצבאות יעודכנו בהדרגה באתר המוסד לביטוח לאומי וברשתות החברתיות של הארגון. 

 

 

מענק כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד