י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האינפלציה מתעוררת?

עוד מכה לכיס: תעריף החשמל יעלה בחודש הבא

הסיבה להתייקרות: "בשל עליית מדדי המחירים לצרכן בשנה האחרונה, עליית הריבית במשק, המשך פיתוח משק החשמל ועוד" | חשש מפני שובה של האינפלציה

עוד מכה לכיס: תעריף החשמל יעלה בחודש הבא
חשמלאי. אילוסטרציה צילום: Roni Schutzer/Flash 90

לאחר העלאות המחירים אותן חווינו ביומיים האחרונים כעת מתווספת הבשורה על התייקרות של תעריפי החשמל השוטפים לשנת 2024. במקרה הזה ההתייקרות מגלמת עלייה של 2.6%, שהיא תוספת של כ-9.5 שקל בחודש לצרכן ביתי ממוצע. התעריף צפוי להיכנס לתוקף בתחילת החודש הבא.

בהודעת רשות החשמל נכתב כי הסיבה להתייקרות היא "בשל עליית מדדי המחירים לצרכן בשנה האחרונה, עליית הריבית במשק, המשך פיתוח משק החשמל, הגדלת היתירות ואמינות אספקת החשמל, תוספת אנרגיות מתחדשות והפחתת זיהום האוויר.הרשות קיבלה את החלטתה תוך איזון השיקולים לשמירה על משק חשמל מתפתח ויציב, אל מול השתת עלויות על צרכני החשמל בעת הזו. על כן, החליטה הרשות בשלב זה, שלא לגלם את הגידול בעלות באופן מלא, ולהביא בחשבון הכנסות עתידיות הצפויות להתקבל ממכירת אתר אשכול, אשר הליך מכירתו נמצא בשלבים אחרונים, ולאחר חתימת הסכם המכירה".

אמש דווח כי 'סוגת', יצרנית המזון המובילה בתחום הקטניות בישראל, הודיעה על העלאת מחירים על חלקים מוצריה בשיעור של עד עשרות אחוזים. כך למשל, החברה מבקשת לייקר את השעועית והקינואה בשיעור של 40%. זאת בנוסף לחומוס, לעדשים ולקטניות נוספות שיתייקרו אף הם בשיעור של עד 20%. טונה בשמן זית תתייקר ב-14% סוכר לבן בצנצנת 1 ק"ג ב-13% ועוד. ההודעה של החברה מתייחסת להתייקרות שתכנס לתוקפה בעוד כשבועיים.

לפני יומיים דווח כי יבואנית הענק 'שסטוביץ' דורשת עליית מחירים של עשרה אחוזים על כ-15 אחוזים ממוצריה, כאשר ההתייקרות תכנס לתוקפה בחודש הבא. בין היתר החברה מייבאת את מוצרי קולגייט, אג'קס, פלמוליב, ברילה ועוד מאות מוצרים אחרים. בנוסף החברה מייבאת גם את המותגים המוכרים 'תה פומפדור', חטיפי 'פריי', שימורי עגבניות, מיונז ושוקולד 'צ'וקטה'.

החשש הוא כי העלייה במחירים הכללית במשק עלולה להשפיע לרעה על מדד המחירים לצרכן, שיפורסם בעוד כשבועיים, דבר שיאלץ את נגיד בנק ישראל לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע למדיניות הורדת הריבית בה החל אמש עם הורדת הריבית לרמה של 4.5%.

ברקע הדברים, ישנו חשש של הבנק מפני התפרצות של רכישות שהיו בהמתנה עד כה שיבואו עם סיום השלב הנוכחי במלחמה. כך אירע בסוף מגפת הקורונה כאשר אנשים יצאו בסבבי רכישות ענקיים שנוצרו בשל הביקושים שהיו עצורים במשך הזמן ובכך גורמים לעליית מחירים.

 

חשמל התייקרות העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד