ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"חזרנו לעצמנו"

"אנחנו עושים בור במסלול שהסורים מתקנים תוך 24 שעות"

דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, שממנה בוצעו השיגורים לכיוון אדמית • פרופ' אייל זיסר, סגן הרקטור וחבר סגל במרכז דיין לחקר המזרח התיכון, הביע את דעתו

"אנחנו עושים בור במסלול שהסורים מתקנים תוך 24 שעות"
מטוס חיל האוויר ממריא לתקיפה צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, שממנה בוצעו השיגורים מוקדם יותר היום לכיוון אדמית. פרופ' אייל זיסר, סגן הרקטור וחבר סגל במרכז דיין לחקר המזרח התיכון, שוחח עם ליאת רון ב־104.5fm (רדיו צפון) והביע את דעתו בנושא.

לדבריו, "קשה לנו לקלוט שאנחנו כבר למעלה מ־80 יום במלחמה, לא היה לנו דבר כזה, אבל זה מהיום הראשון שגבול הצפון לא שקט. יש שם גורמים של חיזבאללה ואיראן שמנצלים את הנוכחות שלהם כדי להטריד אותנו גם מרמת הגולן. המדיניות הישראלית עד היום הייתה ממוקדת בעזה ומה שקורה בלבנון ובסוריה - מכילים. אם יורים עלינו, אנחנו יורים קצת בחזרה. זה מה שאנחנו עושים בלנון ובסוריה. מידי כמה ימים יש יריות שם, אבל ממשיכים מיד הלאה".

בהמשך, הוסיף כי "המדיניות של ישראל רבת השנים היא שתוקפים בסוריה כדי למנוע מהאיראנים להעביר נשק לחיזבאללה, אבל מה התקפות האלה? אנחנו לא הורסים את שדה התעופה, אנחנו עושים בור במסלול שהסורים מתקנים אחרי 24 שעות. כלומר, זה רמז שלא באמת עובד. לכן אנחנו צריכים לתקוף כל פעם מחדש. המשטר הסורי חלש ולכן אנחנו תוקפים, אבל לחיזבאללה יש עשרות אלפי טילים. אני לא חושב שכרגע הם צריכים נשק נוסף מאיראן, אבל בזה אנחנו לא מטפלים".

לסיום, הסביר המומחה כי "הנוכחות האמריקאית הייתה חשובה בימים הראשונים של המלחמה כשאנחנו עוד היינו בהלם מהאירוע, אבל אני חושב שאנחנו היום בנסיבות אחרות - חזרנו לעצמנו. צה"ל ערוך ומגויס. לכן, אני לא חושב שהנוכחות האמריקאית קריטית. עכשיו המסר של ישראל הוא שהמצב בעזה תחת שליטה, ייקח כמה זמן שזה ייקח, אבל ברור לאן זה הולך. עכשיו ישראל מסתכלת צפונה ורוצה לשנות את כללי המשחק. אולי היא תעשה זאת. עם זאת, אני מניח שבלי איום ממשי, אמיתי, חיזבאללה לא יזוז".

מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה לבנון סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד