כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חדלי פירעון

כזה עוד לא היה: המלחמה הכלכלית בשיאה

מלחמת חרבות ברזל הביאה עימה משבר כלכלי וחוסר וודאות. בלית ברירה, חברות ויחידים פונים להליכי חדלות פרעון והסדרי חוב. אם גם אתם מרגישים שהחבל מתהדק על צווארכם- הכתבה הזאת בשבילכם

כזה עוד לא היה: המלחמה הכלכלית בשיאה
עסקים שוממים. אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90

שנתיים קשות עברו על המשק הישראלי- החל מתחילת שנת 2020 עם פרוץ מגיפת הקורונה וכלה בהעלאות ריבית שבוצעו אחת אחרי השניה.

מלחמת חרבות ברזל הביאה עימה משבר כלכלי חריף וחוסר וודאות, אשר לא פסח על אף ענף- מחברות נדל"ן, לחברות ביטחוניות- עוד ועוד חברות פונות להליכי חדלות פרעון.

המשק הוקפא ועובדים רבים יצאו לחל"ת. כך, בסוף אוקטובר נרשם שיא של יותר מ-40 אלף יוצאים לחל"ת או מפוטרים בשבוע.

מאות אלפי חיילים גויסו למילואים. בנוסף, אנשים רבים פונו מבתיהם. כל אלו ללא צפי מדויק מצד המדינה מתי המשק יחזור לתפקוד מלא.

החל מהשבעה באוקטובר, עסקים רבים נותרו סגורים ורק לאחרונה חזרו לפעילות. בחודשים האלה, נאלצו בעלי העסקים להמשיך לעמוד בתשלומים שוטפים כאשר מנגד, הם נותרו ללא הכנסות כלל.

הסיוע מהמדינה לבעלי העסקים איחר לבוא, וגם בו לא היה כדי לעזור לעסקים שנפגעו. על פי הנתונים שפורסמו, רק 2% מהעצמאים שפנו קיבלו סיוע מהמדינה.

שקועים בחובות? לחצו כאן לשיחת ייעוץ חינמית>>>
או חייגו:  072-395-2431

ישנם עסקים ומשקי בית אשר מלכתחילה היו פגיעים וחלשים מבחינת כלכלית, כך שהמלחמה רק נתנה להם "דחיפה" קלה וקריסתם הייתה בלתי נמנעת.

בגין המצב במדינה, הבנקים הציעו שלל הקלות ללקוחות, אולם כל אלו נגמרו וכרגע ההקלות שמורות רק לחיילי מילואים, מפונים ונפגעים ממלחמת חרבות ברזל.

כצעד ראשוני להתמודדות עם המשבר, בנק ישראל הוריד אתמול את הריבית הבסיסית ב-0.25%  לאחר 4 שנים בהם. החלטה זו נועדה לסייע לעסקים ומשקי בית שמצבם הורע בשל המלחמה. 

כיום, כמעט שלושה חודשים אחרי ישנם למעלה מ-100 אלף עובדים שעדיין לא חזרו מחל"ת, כך שהמשק עדיין לא בתפקוד רגיל.

מה שבטוח, מדינת ישראל חזקה ותנצח בכל הזירות. בזירה הכלכלית- תנו לנו לנצח את המלחמה שלכם.

 רק בעל העסק יודע מה מצבו הפיננסי וכמה "אוויר לנשימה" נותר לו בעסק. עם סיוע מקצועי ממשרד עורכי דין אופיר ביידה חן המתמחה בתחום חדלות פרעון ושיקום כלכלי, הסדרי חוב, ומחיקת חובות, ניתן בהחלט להתקדם לעבר עתיד כלכלי טוב יותר, להבריא את העסק, למנוע קריסתו וללמוד מחדש כיצד להתנהל נכון כלכלית בתקופה שבה יש חוסר וודאות.

הדבר נכון גם לגבי אנשים פרטים שחובותיהם לא נוצרו כתוצאה מעסק, אלא מניהול כושל של משק הבית ואי עמידה בהוצאות השוטפות.

קשה לדעת מה יהיו ההשלכות של המשך המלחמה. ישנם כמה תרחישים שיביאו לתוצאות שונות אולם כבר עכשיו ניתן לומר כי מגזר העסקים הקטנים הוא הפגיע ביותר.

ככל שתקדימו להתייעץ עם משרד עורכי דין אופיר ביידה חן המומחה בחדלות פרעון ושיקום כלכלי של חברות ויחידים ניתן יהיה להציל את העסק.

שקועים בחובות? השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינמית>>>
או חייגו:  072-395-2431

משבר כלכלי עו"ד חובות משרד עורכי דין אופיר ביידה חן ושות'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד