ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פרופיל נרחב

מספר 2 בחמאס והאסטרטג של ארגון הטרור - הכירו את הבכיר שחוסל בביירות

סאלח אל-עארורי, סגנו של ראש הלשכה המדינית של החמאס הנייה, חוסל הערב בביירות. עארורי נחשב לאחת הדמויות המשמעותיות ביותר בארגון הטרור, ושימש כאחראי על פעילות הזרוע הצבאית ביו"ש | פרופיל

מספר 2 בחמאס והאסטרטג של ארגון הטרור - הכירו את הבכיר שחוסל בביירות
הנייה עם ערעורי בזמנים טובים יותר צילום: באדיבות המצלם

סאלח עארעורי, סגן מנהיג החמאס - שני רק לראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה - וראש "מטה הגדה" של חמאס ומי שעומד מאחורי אינספור פיגועים ביו"ש - מצא את מותו בחיסול הדרמטי הערב (שלישי) בביירות שבלבנון.

עארעורי, בן ה-57, נולד בכפר אל-עארורה שנמצא סמוך לרמאללה בשנת 1966. משפחתו הייתה מעורה היטב בחיים הקהילתיים באזור, ואביו שימש אחראי המסגד בכפר. כשבגר, למד סאלח עארעורי לימודי הלכה אסלאמית באוניברסיטת חברון - ושם החל את פעילותו כאשר שימש ראש הגוש האסלאמי של החמאס במוסד.

עארורי נמנה על מקימי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאי של ארגון הטרור חמאס, אליו גוייס בשנות העשרים לחייו. בנובמבר 1990 נעצר בידי כוחות הביטחון הישראליים למשך שישה חודשים, ואחרי שחרורו שב אל הכלא.

ב-15 השנים שהעביר בכלא היה עארורי לאחד ממנהיגי החמאס בבתי הכלא, ובין היתר הספיק אף ללמוד עברית ברמה גבוהה. במקביל, עארורי סיים את לימודי התואר הראשון בכלא ב-1995.

ב-2007 שוחרר, ולאחר שהמשיך לשרת בארגון הטרור חמאס נעצר שוב על ידי ישראל כעבור מספר שבועות. כעבור שלוש שנים הגיע להסכם עם ישראל לפיו יעזוב את הגדה וישהה במשך שלוש שנים מחוץ לשטחי הרשות הפלסטינית, ובתמורה ישוחרר.

עארורי אכן עשה זאת, הגיע לירדן, ואחרי ששם סירבו לקבל אותו המשיך לדמשק. אחרי מלחמת האזרחים בסוריה עבר לטורקיה, שם הפך למפקד מפקדת החמאס במדינה, כשבמקביל הוא לוקח אחריות על תיאום פעולות הטרור של הארגון ביהודה ושומרון.

ב-2017 מונה עארורי לסגן ראש הלשכה המדינית של החמאס, זאת כאשר עיקר פעילותו נעשית מלבנון. בשנים האחרונת מתגורר עארורי בדאחייה בביירות, קרוב למוקדי הכוח של חיזבאללה, ומתאם משם את שיתוף הפעולה בין הארגונים ואת פעילותה של שלוחת חמאס בלבנון.

יחד עם זאת, עיסוקו של עארורי בשנים האחרונות הוא בהעברת כספים לשטח עבור פיגועים שמבצע החמאס, וגיוס מחבלים מקומיים לפעילות טרור. את פעילויותיו אלו הוא מקיים כאמור ממקום מושבו בביירות.

מטבע הדברים, מאז תחילת המלחמה נמנה עארורי עם מקבלי ההחלטות של החמאס. לפני כחודשיים הרס צה"ל את ביתו שבאזור רמאללה. לאחר פיצוץ הבית הוצב על ההריסות שלט ועליו דגל חצוי של חמאס ושל דאעש עם הכיתוב "חמאס = דאעש" בערבית.

הערב חוסל אל-עארורי בפיצוץ עז שהרעיד את רובע דאחייה שבביירות, בירת לבנון. אל-עארורי נהרג ככל הנראה כתוצאה מפגיעת כלי טיס במפקדת חמאס בביירות. בישראל לא נטלו אחריות בשלב זה.

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל חיסול חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד