ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אור ירוק קוראת לשדרג קטע בכביש ש 4 באופן בהול

קטע הכביש שבין צומת פורדיס ועד טירת הכרמל הוא חד מסלולי, ללא מפרדה קשיחה בין הנתיבים. אור ירוק: "כ-15,000 כלי רכב נעים בקטע המסוכן מדי יום. על המדינה מוטלת האחריות והחובה לטפל בכביש זה ולהפוך אותו לבטיחותי"

אור ירוק קוראת לשדרג קטע בכביש ש 4 באופן בהול
חטיכת דובר המשטרה


לאחרונה ערכה עמותת אור ירוק בדיקה מיוחדת לבטיחות כביש 4, באמצעות המהנדס גיורא שילוני. במהלך הבדיקה, ערך שילוני תסקיר בטיחות בכביש 4 כדי לזהות הבעיות הבטיחותיות שבו וכיצד ניתן לשפר אותו ואת בטיחותו עבור הנוסעים. מהתסקיר עולה תמונת מצב מדאיגה שהשורה התחתונה שלה היא כי קטע הכביש שבין צומת פורדיס בדרום ועד טירת הכרמל בצפון זקוק באופן בהול לשדרוג משמעותי.

כביש 4 הוא אחד הכבישים המרכזיים בישראל. קטע הכביש שבין צומת פורדיס ועד טירת הכרמל הוא חד מסלולי, ללא מפרדה קשיחה בין הנתיבים. הכניסה והיציאה מהישובים שנמצאים בסמוך לכביש בעייתית ומסוכנת, ובנוסף, חלקים גדולים מהכביש לא מוארים בלילה.

בתסקיר שערך המהנדס מצוין כי היישוב פורדיס, הוא אחד היישובים שנמצאים מצדדיו של כביש 4, לקראת קצה קטעו הדרומי. הבעיה היא, כי החיבורים של היישוב עם הכביש הם רבים, ובחלקם אף אינם חוקיים.

כמו כן הוא מציין כי הפניות שמאלה מכביש 4 בקטע כביש זה אינן מוסדרות ואינן מוגנות למרות שיש בו תנועה ערה של מכוניות עם הרבה פניות שמאליות. הוא מדגיש, כי לאורך קטע כביש זה ישנם מוקדי משיכה המחייבים פניות שמאליות כמו בתי עלמין מרכזיים, מועצות אזוריות, בתי ספר ואולמי הופעות.

שילוני כותב בדו"ח, כי הפתרון לכביש מסוכן זה חייב לכלול סלילת דרכי שירות משני צדי הדרך ומספר רב של גשרים. יחד עם זאת, שילוני מבין כי פתרון זה מחייב תקציב עצום ולכן הוא מציע פתרון אחר: לצמצם את התנועה בכביש 4 באמצעות בנית שני מחלפים באזור מושב הבונים ובאזור טירת הכרמל. כך ישתכנעו הנהגים להשתמש יותר בכביש 2, לרדת במחלף המתאים ולנסוע קילומטרים בודדים בדרך השרות כדי להגיע ליעדם.

עמותת אור ירוק: "על פי הנתונים, כ-15,000 כלי רכב נעים בקטע המסוכן בכביש 4 מדי יום. המדינה מוטלת האחריות והחובה לטפל בכביש זה ולהפוך אותו לבטיחותי עבור עשרות אלפי הנוסעים בו מדי יום. באמצעות בנית גדר הפרדה, תיקון מעקות הבטיחות, שיפור התאורה והסדרת הכניסות והיציאות מהיישובים בצידי הכביש, ניתן יהיה להפחית את מספר ההרוגים ולמנוע ממשפחות נוספת להיכנס למעגל השכול".
אור ירוק כביש תאונות סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד